Elevii români copiază, absentează nemotivat și întârzie mai puțin decât, în medie, cei din alte peste 30 de state, iar actele de vandalism, agresare și intimidare a colegilor și furturile sunt la un nivel mai scăzut în școlile românești, potrivit unui studiu internaţional. Rezultatele Studiului Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013, desfăşurat în 34 de ţări, arată că dintre toţi factorii care definesc atmosfera din unităţile de învăţământ, absenteismul şi întârzierea elevilor la şcoală sunt de departe cel mai des întâlnite în ţările participante la această analiză. Din datele comunicate în cadrul studiului rezultă că întârzierea la şcoală este apreciată la 29% în România, faţă de 52% media internaţională, absenţele nemotivate - 30%, faţă de 39% media europeană, copiatul - 5%, faţă de 13%, actele de vandalism şi furturile - 2%, față de 4%, intimidarea sau agresiunea verbală între elevi - 9%, față de 16%, rănirea fizică provocată de violenţele între elevi - 1%, faţă de 2%, intimidarea sau agresiunea verbală asupra profesorilor sau personalului - 0%, față de 3%, și deţinerea sau consumul de droguri şi de alcool - 0%, faţă de 1% media internaţională. Un indicator al atmosferei din unitățile de învățământ în cadrul studiului este calitatea relațiilor dintre elevi și cadre didactice şi părerea directorilor despre aceste relaţii. Astfel, în medie, 98% dintre directorii din țările participante la studiu au raportat relații bune între cadrele didactice și elevi. De asemenea, între 91% şi 96% dintre cadrele didactice au raportat relații pozitive cu elevii din unitățile de învățământ în care își desfășoară activitatea.