Aproape 60% dintre elevii din ciclul de învățâmânt secundar din UE studiau cel puțin două limbi străine în anul 2014, pe primele locuri fiind elevii din Luxemburg (100%), Finlanda (98,5%), Italia (98,4%), Estonia (96,3%) și România (95,6%), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat). La polul opus, mai puțin de 10% dintre elevii din ciclul secundar studiau cel puțin două limbi străine în Ungaria (6,3%), Irlanda (7,9%) și Austria (9,5%). La nivelul UE, aproape 18 milioane de elevi din ciclul de învățământ secundar, respectiv 98,6% din toți elevii de la acest nivel, studiau cel puțin o limbă străină în 2014, iar din aceștia, aproape 11 milioane (59,9%) studiau cel puțin două limbi străine. Engleza este de departe cea mai populară limb străină în ciclul de învățământ secundar, fiind studiată de peste 17 milioane de elevi (97,3%), urmată de franceză, cu 5 milioane de elevi (33,7%), germană, cu 3 milioane de elevi (23,1%), și spaniolă, care este studiată de 2 milioane (13,1%). În România, engleza este cea mai studiată limbă străină în ciclul de învățământ secundar (99,4% din cei aproximativ 790.000 de elevi), urmată de franceză (84,6%). De altfel, franceza este a doua cea mai populară limbă străină studiată la nivel secundar în șapte state membre, cele mai mari procente fiind înregistrate în Cipru (88,1%), România (84,6%), Italia (67,7%) și Portugalia (64,7%).