Într-o eră a fast-food-urilor şi a sedentarismului, în care copiii şi adolescenţii sunt din ce în ce mai ameninţaţi de obezitate, proiectul legii educaţiei, aflat în prezent în dezbatere în Parlament, a eliminat aproape complet sportul din şcolile şi liceele româneşti. Profesorii de sport din întreaga ţară atrag atenţia că acest lucru va avea un impact negativ asupra sănătăţii elevilor. „Exerciţiul fizic este cel mai ieftin medicament. Alocarea unei singure ore de sport pe săptămână la nivel liceal şi eliminarea profesorilor de specialitate din ciclul gimnazial reprezintă un mare semnal de alarmă. Este un atentat la sănătatea populaţiei şcolare”, a declarat directorul Clubului Şcolar Sportiv nr. 1 (CSS1) Constanţa, prof. Cristiana Costara. Ea a adăugat că specialiştii din cadrul UE au ajuns la concluzia că, pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor, ar trebui alocate cel puţin trei ore de educaţie fizică pe săptămână. „În mod normal, ar trebui ca în fiecare zi să fie alocată o oră educaţiei fizice. În timpul acestor ore, sistemul nervos central al elevilor intră în repaus, ceea ce face ca, după această perioadă de relaxare, elevii să poată lucra la capacitate maximă. Educaţia fizică este bună nu numai pentru sănătatea fizică, dar şi pentru cea mentală”, a explicat prof. Cristiana Costara.
CONDAMNAŢI LA OBEZITATE. Sportul făcut în timpul orelor de educaţie fizică reprezintă, pentru majoritatea elevilor, singura activitate fizică pe care o fac, în condiţiile în care, în timpul orelor de curs, stau în bănci, iar odată ajunşi acasă (după timpul alocat pregătirii temelor) se aşează fie în faţa televizorului, fie la calculator. Chiar şi în cazurile în care copiii şi adolescenţii ies afară după terminarea temelor, activităţile desfăşurate presupun foarte puţină mişcare (în cel mai bun caz se plimbă până la locul unde se întâlnesc cu prietenii). Excluderea sportului din şcoli şi licee va duce şi la scăderea sportivilor de performanţă. Consilierul de stat la Administraţia Prezidenţială, Mariana Bitang a atras atenţia că, dacă nu se va acorda mai multă atenţie sportului, se va vorbi despre performanţă la timpul trecut şi nu la prezent sau la viitor. „Tinerii care fac sport de performanţă sunt descoperiţi, în primă fază, de profesorii de sport, la orele de educaţie fizică. În acest mediu, elevii îşi pot da seama că le place un anumit sport şi că vor să îl practice”, a adăugat directorul CSS1. Ea a precizat că un număr redus, aproape inexistent de ore de educaţie fizică „va pune frână sportului de performanţă”.