Piaţa de fuziuni şi achiziţii din România a consemnat o scădere considerabilă în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, în condiţiile în care valoarea totală a pieţei s-a încadrat între 200 şi 300 milioane euro, suma incluzând şi tranzacţiile care nu au avut o valoare comunicată, potrivit estimărilor Deloitte. Pe baza surselor publice, tranzacţiile a căror valoare a fost comunicată au totalizat 120 milioane euro. „Deşi cifrele sugerează o diminuare a activităţii, credem că, în situaţia particulară a acestui început de an, vorbim mai degrabă despre o prelungire a proceselor aflate în desfăşurare; ne aşteptăm ca ele să se concretizeze în perioada următoare. Piaţa oferă în continuare oportunităţi atât pentru consultanţi, cât şi pentru proprietarii interesaţi de vânzare“, spune partenerul Deloitte Ioana Filipescu. Numărul de tranzacţii monitorizate în primul trimestru a fost de 15, dintre care numai două au avut valoarea anunţată oficial, potrivit Deloitte. Tranzacţiile cu valoare semnificativă în primul trimestru au fost preluarea de către fondul de investiţii MAS Real Estate a unui portofoliu de nouă centre comerciale în Roman, Baia Mare, Slobozia, Focşani, Râmnicu Sărat, Târgu Secuiesc, Făgăraş, Gheorgheni și Sebeş (valoare de 113 milioane euro); preluarea de către grupul Orbico, unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de consum din Europa Centrală şi de Est, a Interbrands Marketing & Distribution, unul dintre liderii din România în sectorul de distribuţie (valoare necomunicată); fuziunea dintre subsidiara din Ungaria a grupului eMAG şi Extreme Digital din Ungaria, în urma căreia va rezulta una dintre cele mari companii de e-commerce din Europa Centrală şi de Est; preluarea de către compania Transcendia din SUA a Industrial Mecano Import Export, producător de sisteme şi material de ambalare (valoare necomunicată); achiziţia de către Mega Image a reţelei Zanfir din Vrancea (valoare necomunicată).