Postura de monopol pe care o deţine compania care le furnizează energie electrică constănţenilor, Enel, îşi face din nou simţită prezenţa, respectul faţă de consumatori scăzând direct proporţional cu şansele acestora de a apela la o firmă concurentă. Cum spuneam, profitând de privilegiul special pe care îl deţin în piaţă, reprezentanţii Enel au un talent extraordinar de a-şi bate joc de plătitorii de facturi. Când îţi este lumea mai dragă... „cade curentul”... Şi acest lucru se întâmplă destul de frecvent. Că se mai întâmplă să „cadă curentul” nu ar fi nicio problemă, dar ar fi bine ca Enel să şi anunţe. Însă nu face asta, ci mai degrabă dezinformează. De exemplu, ieri, zeci de consumatori din cartierul Tomis Plus s-au trezit fără curent electric. Ce-i drept, au fost avertizaţi privind două pene mici de curent, în faptul dimineţii, care au prefigurat-o pe ultima, cea mare, care a durat câteva ore. Aşa cum era de aşteptat, locuitorii din cartier au înroşit telefonul Enel-ului solicitând informaţii cu privire la pana de curent. Şi, surpriză! Reprezentanţii companiei le-au spus că nu au nicio lucrare în zonă, ba mai mult, problema nu este a lor, ci a administraţiei cartierului, întrucât acolo este autonomie. După ce oamenii l-au stresat la propriu pe administratorul cartierului, ei au aflat că nu există nicio defecţiune la nivelul celor patru transformatoare existente în cartier, ci problema este alta. În aceste condiţii, au sunat din nou la Enel, unde mesajul înregistrat i-a informat, în sfârşit, că este vorba de o avarie majoră pe tronsonul A2, Constanţa - Ovidiu (Palas şi cartierul Tomis Plus) şi în Mamaia, că echipele companiei lucrează la ea şi că va fi remediată în jurul orei 13.00. „Nu mă deranjează că se taie curentul, că au lucrări, dar ar fi bine ca Enel să mai şi anunţe. Ar fi cel puţin de bun-simţ să vină cineva să lipească pe uşa blocului o hârtie prin care să fie lumea anunţată să-şi scoată aparatura din priză, că dacă se întâmplă ceva n-o plătesc ei”, a declarat un consumator din cartierul Tomis Plus.