Turiştii şi operatorii economici de pe litoral, dar nu numai, au ajuns la disperare din cauza întreruperilor repetate ale curentului electric. Aşa se face că şi numărul reclamaţiilor către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Constanţa, dar şi către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a fost unul peste măsură, la fel ca şi numărul sancţiunilor aplicate Enel. „Nici nu mai ştiu câte amenzi am aplicat către Enel. Au fost multe”, a spus, prezent la Constanţa, preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu. Oficialul Autorităţii a declarat că personal a reclamat mai multe pene de curent electric. „Mi s-a spus că echipele de intervenţie sunt la faţa locului. Nu erau... Veneau după o jumătate de oră”, a spus şeful ANPC. El s-a întâlnit cu directorul general al Enel, care a explicat că va face astfel încât toţi hotelierii, în cazul litoralului, să aibă un număr separat pentru reclamaţii. „În prezent sunt într-o etapă de implementare”, spune Cerbulescu.
HOTELIERI, AICI RECLAMAŢI PENELE DE CURENT ELECTRIC: 0372/415.555!
Deşi iniţial şeful ANPC a avut o reţinere în ceea ce priveşte mediatizarea numărului de telefon al dispeceratului special Enel, motivând că Enel doreşte ca numărul de telefon să nu fie apelat de toţi consumatorii, ci doar de hotelieri, într-un final l-a făcut public.
• LA LUMINA LUMÂNĂRII SAU SUB CLAR DE LUNĂ • Agenţii economici şi unităţile hoteliere din Eforie, de exemplu, dar şi cetăţenii care locuiesc pe faleză se confruntă frecvent cu opriri de curent. În nenumărate rânduri, ei au semnalat la sediul Primăriei Eforie că activitatea pe care o derulează e perturbată de lipsa electricităţii, însă administraţia locală nu poate interveni în niciun fel să remedieze situaţia, iluminatul public nefiind în administrarea sa. „La rândul său, reprezentantul Asociaţiei Patronale s-a arătat indignat că sunt situaţii când distracţiile turiştilor sunt întrerupte de penele de curent ale Enel. Atunci când ţi-e lumea mai dragă, când distracţia e în toi, se întrerupe curentul. Weekend-ul trecut, între 1.30 şi 2.00, staţiunea Mamaia a rămas fără curent electric timp de 30 de minute. „Este inadmisibil ca o staţiune de nivel european să rămână fără curent electric”, spunea, atunci, Bucovală. Şi mai grav este că nimeni de la dispeceratul Enel nu a răspuns la telefon, potrivit spuselor sale. El propunea să se pună la dispoziţia hotelierilor un număr de telefon de urgenţă, astfel încât informaţia să poată fi transmisă cât se poate de rapid.