Epava “Karim 1”, scoasă la suprafaţă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Epava “Karim 1”, scoasă la suprafaţă

Eveniment 21 Iulie 2006 / 00:00 1094 accesări

Operaţiunea de ranfluare a navei “Karim 1”, pavilion Cambodgia, a început pe 1 iunie şi după şapte săptămîni de muncă

s-a finalizat. Potrivit reprezentanţilor firmei de scafandri “Atriamar Star” SRL, care a efectuat operaţiunea, după aprox. două luni în care a stat pe fundul acvatoriului danei 0 a Portului Constanţa, nava cambodgiană este din nou pe linia de plutire. “Operaţiunea a fost foarte grea pentru că s-a lucrat cu scafandrii, echipamente grele, cu sîrme groase, dar cel mai important este că s-a terminat cu succes şi fără accidente”, a declarat directorul Căpităniei Zonale Constanţa (CZC) Alexandru Mezei.

Nava „Karim 1”, pavilion Cambodgia, s-a scufundat în dana RoRo 2 a Portului Constanţa în data, de 29 mai 2006 din cauza unor reparaţii ilegale efectuate la corpul navei. Planul operaţiunii a cuprins 14 etape. În primele două săptămîni, echipele de scafandri au scos de pe navă toate obiectele personale ale marinarilor şi muncitorilor care efectuau reparaţiile în momentul scufundării. Apoi au fost montate zeci de baloane şi paraşute pentru ranfluare şi cu ajutorul celui mai mare remorcher din Portul Constanţa, “Karim 1” a fost repusă pe chilă dreaptă. Din data de 7 iulie, nava a început să se ridice pe fundul nadei RoRo 2 şi începînd de aseară pluteşte singură. “Am etanşat compartimentele de la prova şi cele de la pupa. Am scos apa din cele două extremităţi ale navei şi din primul tanc de prova. Mîine dimineaţă (nr astăzi), cu ajutorul a două remorchere nava va fi acostată la cheul danei RoRo3”, a declarat coordonatorul operaţiunii de ranfluare Jorj Unciuleanu.

Aflat încă în România, comandantul navei cambodgiene, Ali Hassan Ayad, a asistat în ultima săptămînă la operaţiunea de ranfluare. Acesta este urmărit penal pentru punerea în pericol a siguranţei navigaţiei şi distrugerea navei. Ali Hassan Ayad are interdicţie de a trece frontiera României şi stă pe o altă navă siriană aflată în reparaţii, în Portul Constanţa.

În perioada imediat următoare, “Karim 1” va fi urcată pe doc pentru efectuarea unei expertize şi desfăşurarea lucrărilor de reparaţii.



12