Epoca de gheață în asigurări întârzie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
ASF trage de timp?

Epoca de gheață în asigurări întârzie

Economie 10 Octombrie 2016 / 15:17 520 accesări

ASF ar fi trebuit să publice acum o săptămână formula de calcul pentru prețul RCA. Momentul mult așteptat de transportatori întârzie, însă...

ASF ar fi trebuit să publice acum o săptămână formula de calcul pentru prețul RCA. Momentul mult așteptat de transportatori întârzie, însă...

Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu: „Mulți transportatori și-au scos din circulație autovehiculele, așteptând înghețarea tarifelor RCA“

Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu: „Mulți transportatori și-au scos din circulație autovehiculele, așteptând înghețarea tarifelor RCA“

NIMIC NOU Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) refuză să publice tarifele RCA, deși și-a asumat public că va face asta până la 5 octombrie, acuză confederația patronală din transporturi COTAR. „Somăm ASF să transmită prețurile polițelor RCA, rezultate în urma calculelor; cotațiile trebuie avizate de Consiliul Concurenței, înainte de a fi înghețate“, spune președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. El subliniază că orice formulă care generează tarife pentru pragul comunicat de patronate (și agreat de Guvern la 14 septembrie!) este absolut inacceptabilă - „Nu susținem formule seci, calculate de tovarășii de la ASF și care, în realitate, ajută la majorarea profitului multinaționalelor din asigurări“. Șeful COTAR mai spune că, în ultima lună, mulți transportatori și-au scos autovehiculele din circulație, așteptând oficializarea noilor tarife RCA.

CE-AR MAI FI DE SPUS? Doar că RCA a fost, în ultimele 12 luni, cel mai de succes produs al asigurătorilor români. Culmea, spun transportatorii, deși daunele au scăzut cu circa 3%, prețurile practicate au cunoscut cele mai mari creșteri din istorie, unele firme ajungând să achite chiar și cu 300% mai mult - „În ultimii cinci ani, asigurătorii și-au dublat încasările, în contextul în care valoarea totală a daunelor a urcat cu doar 38%. Din 2014 încoace, gradul de asigurare a parcului auto a scăzut constant, ajungând la 72%. De ce? Pentru că acest produs OBLIGATORIU a ajuns să aibă un preț exorbitant, iar oamenii nu își mai permit să-l cumpere“. Potrivit raportului Milliman din asigurări, la fiecare 100 lei încasați de la firmele care folosesc autoutilitare, firmele de profil au achitat daune de 24,34 lei; diferența de 75,66 lei reprezintă cheltuieli administrative și profit. În UE, cei 75,66 lei n-ar însemna niciodată mai mult de 35% din valoarea poliței RCA. Dar se pare că nu suntem în UE, ci-n Estul Sălbatic. „În piața românească, (ne)supravegheată de ASF, partea leului ajunge și la 90%, un exemplu elocvent fiind clasa autobuzelor, cu daune de 10,74 lei la fiecare 100 lei încasați“, conchide oficialul COTAR.



12