Conducerea Agenţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR) a recunoscut că există marje de eroare în rapoartele de evaluare pe care le excută agenţia, însă „aceasta nu depăşeşte 20%, iar eventualele observaţii pot fi soluţionate prin activitatea de mediere şi arbitraj sau în cadrul unei comisii de etică şi disciplină”, susţine vicepreşedintele ANEVAR, Speranţa Munteanu. Sesizările pot fi făcute deopotrivă de preşedintele ANEVAR, de evaluatori sau de publicul beneficiar, în funcţie de caz. \"Valoare există acolo unde bunurile de evaluat sînt mai puţine decît cererea pentru ele, acolo unde există posibilitatea unei înlocuiri a bunului, acolo unde există dorinţă pentru un bun. În măsura în care evaluatorul a răspuns prea mult dorinţei vînzătorului sau cumpărătorului, într-un mod excesiv, situaţia poate să ajungă la comisia de etică\", a spus Munteanu. Eroarea în evaluare nu este intenţionată şi nicio regulă general valabilă pentru toate rapoartele întocmite, deoarece “evaluarea este mai dificilă în România, în condiţiile în care nu există informaţii structurate”, subliniază preşedintele ANEVAR, Adrian Vascu. Piaţa serviciilor de evaluare a depăşit anul trecut 25 de milioane de euro, în special pe fondul dezvoltării sectorului imobiliar, activităţile din acest domeniu reprezentînd circa 70% din totalul afacerilor pe piaţa de profil. Estimările ANEVAR pentru 2008 indică avansul activităţilor membrilor asociaţiei la peste 30 milioane euro. Segmentul serviciilor de evaluare se va extinde în acest an şi asupra operaţiunilor de tipul fuziunilor, achiziţiilor şi ofertelor publice iniţiale, din companii.
Conducerea ANEVAR a făcut estimări şi cu privire la evoluţia preţurilor pe piaţa imobiliară pentru acest an, subliniind că se va menţine creşterea lor, dar “într-un ritm mai lent, însă profiturile dezvoltatorilor imobiliari se vor diminua odată cu creşterea costurilor şi nu există riscul unui