Numărul firmelor ale căror nume sînt folosite în escrocherii de diverşi indivizi care încearcă să profite de naivitatea oamenilor se află în continuă creştere. Compania „Metro Cash&Carry” a negat ieri orice legătură cu mai mulţi indivizi care, în ultimele zile, au abordat cîteva persoane în încercarea de a le convinge să cumpere cartele preplătite pentru a putea intra în posesia unor false premii. „În ultimele zile, mai mulţi cetăţeni au fost contactaţi de persoane care se prezintă ca fiind reprezentanţi ai Metro Cash & Carry România şi care anunţă interlocutorii că au cîştigat premii importante la o promoţie. Pentru a intra în posesia presupusului premiu sau a contravalorii în bani a acestuia, ar fi fost nevoie să cumpere cartele reîncărcabile pentru telefoane mobile sau să achite contravaloarea livrării premiului la domiciliu”, se precizează într-un comunicat emis de companie unei agenţii de presă. “Metro” le cere persoanelor care sînt contactate de astfel de escroci să se adreseze poliţiei şi să reclame imediat faptul că au fost abordate. De asemenea, reprezentanţii “Metro” precizează că firma nu organizează promoţii sau concursuri care presupun alte achiziţii sau taxe suplimentare, toate promoţiile desfăşurîndu-se în cadrul magazinelor companiei şi fiind anunţate la locul de vînzare. Compania “Metro”, parte a grupului german de retail cu acelaşi nume, deţine patru magazine în Bucureşti şi alte 19 unităţi în oraşele mari din România. În anul 2006, reţeaua de magazine “Metro Cash&Carry România” a înregistrat vînzări de 1,43 miliarde de euro, în creştere cu 15% faţă de 2005. Alte escrocherii de acest gen au mai fost denunţate în cursul anului 2007 de “Altex”, “Domo”, “LG Electronics” şi cîteva unităţi bancare, care au avertizat că numele lor sînt folosite în mod abuziv de persoane care încearcă să tragă foloase de pe urmă credulităţii oamenilor.