În Uniunea Europeană, toate produsele şi serviciile au o etichetă ecologică, marcă prin care se menţionează impactul acestora asupra mediului. De asemenea, toate produsele şi serviciile care poartă această etichetă ecologică prezintă o serie de avantaje suplimentare, printre care consumul redus de energie, lipsa unor reacţii alergice la utilizarea produsului, utilizarea materialelor reciclabile pentru realizarea produselor. Promovarea acestor produse contribuie la utilizarea eficientă a resurselor şi la creşterea nivelului de protecţie a mediului, furnizînd consumatorilor informaţii corecte, exacte şi stabilite pe bază ştiinţifică despre produsele respective. România a transpus legislaţia europeană referitoare la condiţiile de utilizare a etichetei ecologice şi stabilirea tarifelor pentru solicitare şi a taxelor anuale pentru etichetare ecologică încă din anul 2002, în HG 189, însă nu a implementat aceste prevederi. Abia anul acesta, după integrarea ţării noastre în UE, a fost înfiinţată Comisia Naţională pentru Acordarea Etichetei Ecologice. Rolul acestei comisii naţionale este doar la nivel consultativ în luarea deciziilor privind acordarea etichetei ecologice, însă acordarea efectivă a acestei etichete carde în sarcina Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.