EURAD critică România că nu ia măsuri de combatere a traficului de droguri

Justiție 23 Ianuarie 2009 / 00:00 427 accesări

Statul român nu a luat măsuri “reale şi fezabile” pentru combaterea traficului şi a consumului de droguri, deşi Centrul Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului - România (CIADO) a atenţionat încă din aprilie 2008 asupra existenţei acestor fenomene în şcoli, arată organizaţia Europe Against Drugs (EURAD). Potrivit sursei citate, măsuri eficiente împotriva consumului de droguri trebuie luate nu numai pe linia Ministerului de Interne, ci şi prin intermediul unor programe adecvate. “Constatăm că, deşi autorităţile statului român încep să conştientizeze amploarea consumului şi traficului de droguri, încă nu realizează că nu doar măsurile specifice Ministerului de Interne sînt suficiente în combaterea traficului şi consumului de droguri şi nu dezvoltă programe pe baza Rezoluţiei Parlamentului European - Cartea verde privind rolul societăţii civile în cadrul politicilor împotriva stupefiantelor din UE, adoptată la 23 aprilie 2008 - precum şi a Strategiei UE (2005-2012)”, arată EURAD. Reprezentanţii EURAD sînt de părere că România nu a stabilit în mod real “indicatorii şi criteriile de apreciere a fenomenului drogurilor”, motiv pentru care “întreaga responsabilitate pentru situaţia existentă aparţine exclusiv instituţiilor statului român”. Potrivit EURAD, în vederea găsirii unor soluţii concrete pentru combaterea acestui fenomen, CIADO România va organiza, în perioada 2 martie - 14 mai, dezbateri alături de consiliile judeţene şi municipale ale elevilor, consiliile părinţilor, inspectoratele scolare, autorităţile publice locale. De asemenea, “CIADO România va atenţiona autorităţile statului român că măsurile coercitive şi dezvoltarea sistemului de pază a unităţilor de învăţămînt nu sînt suficiente pentru combaterea violenţei, a traficului şi consumului de droguri în şcoli, dacă nu sînt completate cu programe specifice permanente şi cu implicarea factorilor de decizie”, arată EURAD.

12