Europa are număr unic pentru urgenţe, dar europenii nu ştiu de el!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Europa are număr unic pentru urgenţe, dar europenii nu ştiu de el!

Operatorii nu vorbesc suficiente limbi străine şi doar un european din patru ştie că 112 există în toate ţările membre. Pentru a asigura funcţionarea numărului unic de urgenţă a fost nevoie de deschiderea a 17 proceduri de infringement împotriva a 15 ţări
Eveniment 12 Februarie 2009 / 00:00 554 accesări

Numărul unic de urgenţă 112, disponibil începînd de ieri în toate ţările UE, este un mister pentru europeni, iar operatorii nu vorbesc suficiente limbi străine, a subliniat Comisia Europeană (CE). „Avem un număr de apel unic, 112, care funcţionează pentru toate urgenţele în toate statele membre. Este inacceptabil ca barierele lingvistice să îi împiedice pe călători să comunice cu operatorul”, a spus comisarul european în al cărui portofoliu intră telecomunicaţiile, Viviane Reding. Comisia vrea să “sensibilizeze autorităţile naţionale faţă de necesitatea de a spori numărul de limbi disponibile în centrele lor de urgenţă 112 şi să popularizeze mai mult acest număr”, a precizat Reding. “Potrivit informaţiilor furnizate de 21 de state, centrele lor de apel 112 ar trebui să fie în măsură să gestioneze apeluri în limba engleză”, a declarat CE. Douăsprezece ţări au anunţat că centrele lor pot prelua şi apeluri în germană, iar 11 în franceză. Obiectivul propus este o “mai amplă popularizare a 112, în special în timpul sezonului turistic de vară”, insistă Comisia. Executivul de la Bruxelles a făcut mari eforturi pentru a asigura funcţionarea numărului unic de urgenţă. A fost nevoie de deschiderea a 17 proceduri de infringement împotriva a 15 ţări. Însă informaţia nu circulă repede. Un studiu comandat de CE în toate cele 27 de state membre a arătat că doar un european din patru ştie că 112 există şi în celelalte ţări membre. Italia este codaşă, doar 3% dintre cetăţenii săi fiind informaţi, faţă de 58% în Cehia, care deţine în prezent preşedinţia UE. 94% dintre cetăţeni consideră util un număr unic pentru urgenţe. În jur de 28% dintre cei care au apelat la 112 din străinătate au spus că au avut probleme în comunicarea cu operatorii, din cauza limbii, deşi 21 de state membre susţin că operatorii lor vorbesc şi limba engleză. Sondajul Eurobarometru mai arată că un sfert dintre cetăţenii UE au apelat un număr de urgenţă în ultimii cinci ani, majoritatea apelurilor (53%) fiind în continuare făcute de la posturi telefonice fixe. Totuţi s-a înregistrat totuşi o creştere a apelurilor de urgenţă efectuate de pe telefoane mobile, la 45%, faţă de 42% înregistrat în 2008. “Numărul de urgenţă trebuie să înceteze să fie secretul cel mai bine păstrat din Europa”, a subliniat Reding. În acest context, CE, Parlamentul European şi Consiliul Europei au decis sărbătorirea “Zilei Europene 112” pe 11 februarie, în toate statele membre, pentru promovarea mai bună a acestuia.



12