Transportatorii rutieri din România se tem că Pachetul de Mobilitate al UE îi va scoate din Europa de Vest şi că măsurile reprezintă o strategie de preluare a celor mai bune companii din ţările de Est, a afirmat, vineri, secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, prezent la o acţiune de protest în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene de la Bucureşti - „Va fi un dezastru, dacă se votează aşa. Practic, vom fi scoşi din piaţa vestică. Acolo lucrează peste 60.000 de camioane din România, care au o contribuție anuală de peste cinci miliarde euro la bugetul autohton, potrivit datelor oficiale. Măsurile propuse vor creşte costurile de operare ale transportatorilor români şi, în plus, ei vor fi obligaţi să plătească salariul minim orar din ţările în care vor lucra șoferii angajați, ÎN STATELE RESPECTIVE. Astăzi plătim valoarea minimă a salariului orar din Franţa, când un şofer român merge acolo, dar plătim în România. Acum vom fi nevoiți să înregistrăm firme acolo; altfel, vom fi obligați să venim periodic acasă cu camionul, ceea ce anulează orice eficienţă“. Dinescu consideră că, prin aceste măsuri din Pachetul de Mobilitate, Europa de Vest preia cele mai bune companii din țările estice - „Se vor duce şi îşi vor angaja şoferii acolo, ca să opereze mai uşor. Se duc şi şoferii, şi nevestele lor, şi familiile, care se vor angaja în aceste ţări cu populaţie îmbătrânită. Practic, ne iau şi cele mai bune businessuri şi cei mai activi oameni. Fac un import selectiv de forţă de muncă, cu costuri zero, faţă de imigranţii pe care i-au acceptat în ultima vreme“. Reamintim că joi, în faţa Parlamentului European (Bruxelles) a avut loc un alt protest faţă de Pachetul de Mobilitate, la care a participat şi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), alături de celelalte organizaţii patronale din România şi nu numai.