Europass pentru competenţele lingvistice şi tehnologice ale elevilor români

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Europass pentru competenţele lingvistice şi tehnologice ale elevilor români

Social 03 August 2009 / 00:00 709 accesări

Competenţele lingvistice şi tehnologice pe care elevii le au la absolvirea liceului vor fi certificate printr-un Europass, document valabil în toată UE, a precizat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, la discuţiile de sîmbătă pe tema Codului Educaţiei. “Examenul de bacalaureat va fi structurat pe două etape. O etapă care se desfăşoară pe parcursul clasei a XII-a şi care presupune evaluarea competenţelor de comunicare, lingvistice şi digitale, evaluare care se va termina cu obţinerea unui certificat european, care se numeşte Europass, este definit de Comisia Europeană ca atare şi care are diferite niveluri de cunoaştere, de însuşire a limbii străine”, a explicat Andonescu. Potrivit ministrului, cea de-a doua etapă a bacalaureatului va presupune numai trei probe, în funcţie de profilul liceului. Andronescu a anunţat, la finalul examenului de bacalaureat de anul acesta, că acest examen se va modifica pentru a fi mai credibil, iar numărul de probe va fi redus pentru ca elevii să nu fie tentaţi să copieze. Modificarea metodologiei de bacalaureat este acum discutată cu partenerii de dialog social, în cadrul proiectului de Cod al Educaţiei care va fi trimis în Parlament la 1 septembrie. Ministrul a anunţat şi schimbarea modului de admitere la liceu, prin înlocuirea tezelor cu subiect unic cu un test tip PISA (Programme for International Student Assessment) care este utilizat la nivelul UE pentru verificarea competenţelor elevilor din ţările UE. Acest test se va susţine anual, începînd din clasa a IV-a. Amintim că discuţiile pe tema Codului Educaţiei, la care sînt invitaţi sindicaliştii din domeniu, părinţi, studenţi, dar şi alţi reprezentanţi sociali şi politici, au loc zilnic, pînă pe 14 august. Testul PISA este un studiu comparativ internaţional, pretestarea lui nu urmăreşte ierarhizarea şcolilor şi a elevilor, iar rezultatele nu sînt făcute publice. Scopul testului este de a identifica problemele în felul în care sînt evaluaţi elevii. Domeniul principal al evaluării PISA 2009 este citirea/lectura. În 2006, testul a urmărit evaluarea cunoştinţelor elevilor la ştiinţe (chimie, fizică, ştiinţe naturale şi economie). România s-a clasat pe locul 47, din 57 de ţări participante, la ultima testare internaţională PISA, din 2006. Scorul României a fost de 418 puncte, în condiţiile în care media în ţările participante a fost de 500 de puncte. La PISA 2006, Finlanda, Hong Kong şi Canada s-au plasat pe primele locuri. În faţa României au fost toate ţările europene, cu excepţia Muntenegrului, care se află pe locul 48, niciunul dintre elevii români neatingînd nivelul maxim de performanţă.



12