APRECIERI După ce au urmărit şi analizat timp de şase luni 85.000 de comentarii de pe Twitter, Facebook, bloguri şi forumuri din toată lumea, pe 43 de pieţe, MasterCard şi Prime Research au anunţat rezultatele primului studiu global referitor la plăţile prin sms cu ajutorul telefoanelor mobile, în cadrul Mobile World Congress. Ce este plata prin sms? Consumatorii pot achiziţiona produse online trimiţând un sms către firma producătoare sau magazinul virtual, valoarea produsului urmând să se regăsească apoi în factura de telefon. În anumite ţări (nu şi în România), consumatorii primesc pe telefonul mobil un cod de bare pe care îl validează la casă, plata produsului urmând să se facă prin virament bancar sau să se regăsească în factura de telefon. Din cele 85.000 de comentarii, 28% au fost pozitive, 66% neutre si 6% negative. Având în vedere numărul mare de conversaţii pe această temă, denotă interes din partea consumatorilor privind adoptarea plăţilor mobile, dar identifică şi bariere: securitatea, serviciile suport clienţi insuficient dezvoltate şi confuzia privind opţiunile disponibile în prezent. Potrivit studiului, 58% din pionierii plăţilor mobile au făcut comentarii pozitive, în timp 76% dintre cei care nu au folosit încă această metodă sunt încrezători în acest nou sistem, cei mai mulţi lăudând inovaţia, confortul şi viteza de plată. Cei care folosesc deja acest nou sistem de plată, şi-au exprimat frustrarea în legătură cu locurile unde nu se acceptă plăţi mobile şi cu faptul că nu primesc suficient sprijin, în calitate de clienţi. Cei care nu au adoptat încă plăţile mobile menţionează drept posibile bariere împotriva utilizării, securitatea şi confuzia în legătură cu opţiunile disponibile. Cei mai încântanţi de acest nou sistem de plată, cu ajutorul telefonului mobil, sunt cei din zona Asia - Pacific (China şi Australia), dar şi cei din SUA şi Canada. Europenii sunt ceva mai sceptici, consumatorii discutând foarte mult despre securitatea plăţilor mobile şi despre acceptarea acestui sistem. În America Latină şi Caraibe, unde nu au adoptat acest tip de plăţi, consumatorii doresc mai multe informaţii privind tehnologiile disponibile, dar şi mai multe detalii despre implicaţiile costurilor pe care plăţile mobile s-ar putea să le aibă asupra stilului lor de viaţă actual.
TEHNOLOGIE NOUĂ Tot la Mobile World Congress, MasterCard a lansat MasterPass care, din perspectiva MasterCard reprezintă viitorul plăţilor digitale. Acesta este un serviciu digital ce permite clienţilor să folosească orice card sau dispozitiv de plată pentru a transforma cumpărăturile într-o experienţă la fel de simplă ca un click sau o atingere, în mediul online, în magazine sau oriunde în altă parte. În 2013, MasterPass va fi disponibil şi pe pieţele din Belgia, Brazilia, China, Franţa, Italia, Olanda, Singapore, Spania şi Suedia, el fiind deja experimentat în Australia, Canada, SUA şi Marea Britanie.