Guvernul a emis un ordin privind aprobarea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale pentru personalul angajat cu contract individual de muncă din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, potrivit unui anunţ publicat în Monitorul Oficial. Criteriile de evaluare nu se aplică şi acelora care ocupă funcţii de demnitate publică, secretarului general, secretarilor generali adjuncţi şi nici salariaţilor pe bază de contract de prestări servicii. Aceste criterii generale de evaluare a performanţelor profesionale ale salariaţilor Ministerului Economiei sunt: cunoştinţele şi experienţa, complexitatea şi diversitatea activităţilor, impactul deciziilor, contactele şi comunicarea, dar şi condiţiile de muncă. „Procedura evaluării se realizează în următoarele etape: completarea fişei de evaluare de către evaluator, interviul şi contrasemnarea fişei de evaluare”, se arată în anunţ. Evaluatorul va fi o persoană din cadrul instituţiei, cu atribuţii de conducere a compartimentului în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea angajatul evaluat sau, după caz, o persoană care coordonează activitatea acelui salariat. “Evaluarea performanţelor profesionale individuale se realizează prin exprimarea şi dimensionarea corectă a obiectivelor, determinarea direcţiilor şi modalităţilor de perfecţionare profesională a salariaţilor şi de creştere a performanţelor lor, stabilirea abaterilor faţă de obiectivele adoptate şi efectuarea corecţiilor, dar şi micşorarea riscurilor provocate de menţinerea sau promovarea unor persoane incompetente”, potrivit anunţului.