Evidenţa populaţiei, în reorganizare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Centralizare

Evidenţa populaţiei, în reorganizare

Administrație 02 Decembrie 2009 / 00:00 2053 accesări

Institutul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor se vor desfiinţa în 30 de zile, iar atribuţiile vor fi preluate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, potrivit unei Hotărâri de Guvern (HG). Astfel, conform HG publicată, la sfârşitul săptămînii trecute, în Monitorul Oficial, se înfiinţează Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date prin fuzionarea celor două instituţii, noua structură fiind bugetată de Ministerul Administraţiei şi Internelor. Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date va fi componentă a Departamentului de Ordine şi Siguranţă Publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi va avea ca atribuţii organizarea şi coordonarea activităţii de evidenţă a persoanelor, precum şi gestionarea şi administrarea la nivel naţional a bazelor de date privind evidenţa persoanelor, cărţilor de identitate, paşapoartelor, permiselor de conducere, taloanelor auto şi a altor documente necesare persoanelor în relaţiile cu statul. De asemenea, direcţia va asigura punerea în aplicare a legislaţiei în vigoare în domeniul strării civile, al evidenţei persoanelor şi al programelor de reformă privind modernizarea relaţiilor dintre administraţia publică centrală şi locală şi cetăţean. Lucrătorii celor două structuri desfiinţate vor fi preluaţi în limita posturilor de direcţia nou înfiinţată. Hotărârea a fost dată ca urmare a Legii privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice. Şeful Serviciului de Evidenţa Persoanelor Constanţa, Dezideriu Dudaş, a declarat că, din punct de vedere funcţional, acţiunea este una foarte bună, mai ales dacă se ţine cont de faptul că cele două instituţii au fost separate în urmă cu cinci ani. „Din cinci în cinci ani înfiinţăm şi desfiinţăm instituţii doar aşa, ca să ne facem de lucru. Pe fond nu s-a schimbat mare lucru, însă nu înţeleg care a fost motivul pentru care cele două instituţii au fost separate“, a declarat Dudaş. În ceea ce priveşte posibilele disponibilizări, Dudaş a afirmat că, la nivel local, Serviciul are 25 de angajaţi şi că nu se pune problema ca unii să fie concediaţi, pentru că oricum instituţia duce lipsă de angajaţi.



12