Examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Senatorul PSD Liviu Pop

Examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea

Social 16 Noiembrie 2013 / 00:00 558 accesări

Senatorul PSD Liviu Pop consideră că examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea, fiind o "ruptură majoră" între programele şcolare pe care profesorii trebuie să le predea în învăţământul preuniversitar şi cunoştinţele dobândite de un absolvent de facultate pentru a ajunge în sistem. Liviu Pop a declarat, vineri, că trebuie regândită forma de obţinere a titularizării în învăţământ. "Examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea, fiind o ruptură majoră între programele şcolare pe care profesorii trebuie să le predea în învăţământul preuniversitar şi ceea ce dobândeşte un student pentru a ajunge în sistemul de învăţământ preuniversitar. Trebuie să lucrăm mai mult la corelarea a ceea ce dobândeşte studentul pentru a deveni cadru didactic cu ceea ce i se cere pentru a intra în sistemul de învăţământ. Învăţământul superior nu a fost pregătit pentru a implementa acest tip de titularizare şi eu cred că am pus căruţa înaintea cailor. Trebuie să regândim forma de obţinere a titularizării în sistemul de învăţământ, plecând de la aceste realităţi", a spus Pop. Potrivit acestuia, la ora actuală, modul de desfăşurare a examenului de titularizare "lasă loc la inechităţi, în condiţiile în care se doreşte intrarea în sistem a unor tineri profesori foarte competenţi, care să aibă rezultate bune". Senatorul PSD speră ca majorarea salarială de 10% preconizată de la începutul anului viitor pentru profesorii debutanţi să ducă la o creştere a competitivităţii în rândul tinerilor care vor să intre în sistemul de învăţământ. Liviu Pop a participat vineri, la sediul ISJ Cluj, la lansarea ghidului "Professorium", care cuprinde întrebări şi răspunsuri pentru învăţământul preuniversitar.



12