Senatorul PSD Liviu Pop consideră că examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea, fiind o "ruptură majoră" între programele şcolare pe care profesorii trebuie să le predea în învăţământul preuniversitar şi cunoştinţele dobândite de un absolvent de facultate pentru a ajunge în sistem. Liviu Pop a declarat, vineri, că trebuie regândită forma de obţinere a titularizării în învăţământ. "Examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea, fiind o ruptură majoră între programele şcolare pe care profesorii trebuie să le predea în învăţământul preuniversitar şi ceea ce dobândeşte un student pentru a ajunge în sistemul de învăţământ preuniversitar. Trebuie să lucrăm mai mult la corelarea a ceea ce dobândeşte studentul pentru a deveni cadru didactic cu ceea ce i se cere pentru a intra în sistemul de învăţământ. Învăţământul superior nu a fost pregătit pentru a implementa acest tip de titularizare şi eu cred că am pus căruţa înaintea cailor. Trebuie să regândim forma de obţinere a titularizării în sistemul de învăţământ, plecând de la aceste realităţi", a spus Pop. Potrivit acestuia, la ora actuală, modul de desfăşurare a examenului de titularizare "lasă loc la inechităţi, în condiţiile în care se doreşte intrarea în sistem a unor tineri profesori foarte competenţi, care să aibă rezultate bune". Senatorul PSD speră ca majorarea salarială de 10% preconizată de la începutul anului viitor pentru profesorii debutanţi să ducă la o creştere a competitivităţii în rândul tinerilor care vor să intre în sistemul de învăţământ. Liviu Pop a participat vineri, la sediul ISJ Cluj, la lansarea ghidului "Professorium", care cuprinde întrebări şi răspunsuri pentru învăţământul preuniversitar.