Ex-conducerea CFR viza disponibilizarea a 6.000 de oameni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ex-conducerea CFR viza disponibilizarea a 6.000 de oameni

Eveniment 22 Aprilie 2013 / 00:00 415 accesări

Subiectul privatizării CFR SA este unul aprig dezbătut în toate mediile. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, ieri, că CFR SA este cea mai importantă companie din portofoliul Ministerului Transporturilor şi că planul de administrare propus de fosta conducere a companiei nu avea suficiente obiective concrete şi prevedea disponibilizarea a 6.000 de oameni. „În acest plan nu se vorbea absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 şi despre direcţiile în care putem să folosim aceste fonduri. Totodată, nu se vorbea nimic despre modul în care putem face restructurare la compania CFR SA“, a declarat Fenechiu. El a afirmat că fiecare domeniu trebuie condus de profesionişti, şi nu de politruci, dar a menţionat că în cazul fostei conduceri CFR nicio persoană avea experienţă în sectorul feroviar.

VIZIUNI Fenechiu a spus că, în cazul CFR, cel mai important lucru este siguranţa feroviară, pentru care nu s-a făcut absolut nimic. În acest context, oficialul a arătat că este foarte important să se investească în mentenanţă, pentru a rezolva problemele care pot afecta siguranţa transportului feroviar. Una dintre soluţiile adoptate în decursul timpului pentru menţinerea siguranţei a fost scăderea vitezei de circulaţie, ajunsă în prezent la un nivel inferior celui din 1940. Din această cauză, trenul rapid dintre Bucureşti şi Constanţa a fost scos din februarie, pentru că devenise „mai încet decât un personal“, însă, demnitarul a adăugat că din mai se va putea circula din nou spre litoral cu trenul rapid, durata călătoriei urmând a fi de două ore. De asemenea, Fenechiu a arătat că săptămâna viitoare va deveni funcţional un contract cu Jandarmeria, în contextul problemelor generate de furturile de componente de cale ferată, care impun scăderi de viteză. Ministrul Transporturilor a opinat că separarea companiilor feroviare nu a fost neaparat o viziune greşită, fiind încurajată în prezent la nivel european, dar măsura a fost greşit implementată.

PIEDICI Ministrul a explicat că după cedarea a 51% din acţiunile CFR Marfă statul român va putea împiedica vânzarea companiei la fier vechi, iar condiţiile restrictive impuse în caietul de sarcini nu vor permite înscrierea la licitaţie a unor geambaşi. „Noi discutăm aici de performanţă. Performanţa se poate realiza cu oameni care trebuie să aibă cel puţin două calităţi. Să fie competenţi şi să fie corecţi“, a afirmat ministrul. Fenechiu spune că şi-ar dori ca privatizarea să fie realizată cu o companie care să dezvolte transportul feroviar de mărfuri în România.



12