Excursii pe Canalul Dunăre-Marea Neagră

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Obiectivele noii conduceri a Canalelor Navigabile

Excursii pe Canalul Dunăre-Marea Neagră

Eveniment 09 Iunie 2012 / 00:00 1353 accesări

Ofiţerul de marină Daniel Georgescu a preluat cârma Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN). A schimbat total conducerea şi, alături de noua sa echipă, formată din angajaţii vechi ai Administraţiei, doreşte să finalizeze patru noi proiecte extrem de importante: modernizarea sistemului de monitorizare a parametrilor calitativi ai apei din canalele navigabile, finanţat din fonduri europene, modernizarea ecluzelor şi echipamentelor de instalaţii, construirea unei ecluze între Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari pentru tranzitul ambarcaţiunilor turistice, dar şi pentru alimentarea cu apă de fluviu a lacului, pentru menţinerea echilibrului natural, precum şi implementarea proiectului Front de aşteptare şi formare/desfacere convoaie la confluenţa canalelor navigabile Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari. „Dorim să ţinem pasul cu Consiliul Judeţean Constanţa şi să începem dezvoltarea turismului pe Canalul Dunăre-Marea Neagră. Până în toamnă, sperăm să obţinem aprobările de la Ministerul Turismului şi Ministerul Transporturilor pentru ca acest proiect să devină realitate. Înainte de anii ’90, exista un astfel de turism. Erau acele plimbări cu o navă de pasageri care efectua curse regulate între Agigea şi Cernavodă. Noi dorim extinderea acestui traseu şi am discutat deja cu şeful Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Corina Martin, care ne-a spus că ne poate sprijini”, a declarat directorul ACN, Daniel Georgescu. Potrivit lui, ambarcaţiunile pot pleca de la pasarela construită în Mamaia de Primăria Constanţa şi pot face o cursă dus-întors care să dureze 12 ore. Cât despre modernizarea ecluzelor, directorul Administraţiei susţine că proiectul aşteaptă finanţarea, care se va ridica undeva la cel puţin 180 milioane euro. Cum bugetul ACN este limitat, iar ecluzele funcţionează pe tehnologia anilor ’70-’80, au nevoie de mulţi bani pentru întreţinere, sistemul modern va permite o economie şi redirecţionarea fondurilor către sectoare de activitate mult mai importante. Din 2013, conducerea ACN va putea accesa fonduri europene pentru infrastructură.



12