Producţia de autovehicule a României ar putea ajunge până în anul 2014 la 520.000 unităţi, cu aproape 75% mai mult faţă de nivelul anului trecut, ceea ce ar însemna al treilea cel mai rapid ritm de creştere din Europa Centrală şi de Est, se arată într-o analiză a PricewaterhouseCoopers (PwC). Estimările companiei de audit şi consultanţă arată că România va deveni al şaselea producător auto din regiune până în 2014, după Rusia, Turcia, Cehia, Polonia şi Slovacia, însă înaintea Ungariei, Ucrainei şi Sloveniei. \"Anticipăm un ritm puternic de creştere al industriei auto româneşti în următorii cinci ani, pe măsură ce investiţiile recente de la fabrica auto din Craiova vor deveni complet operaţionale, iar capacitatea de producţie de la fabrica din Piteşti va creşte pentru a face faţă cererii sporite pentru noile modele de autoturisme lansate\", a declarat Ionuţ Simioni, şeful grupului Automotive din PwC România. Studiul arată că în perioada ianuarie-mai 2010 producţia de automobile din cele mai mari 12 ţări producătoare a crescut cu 47,6% faţă de perioada similară din 2009. Analiştii spun că deşi această evoluţie ar putea fi percepută ca un semn că are loc o revenire economică susţinută, analiza PwC arată că de fapt aceasta se datorează exclusiv comparaţiei cu prima jumătate a anului 2009, un an în plină criză, atunci când marii producători au recurs la diminuări semnificative ale producţiei şi la lichidarea stocurilor. Producţia naţională de vehicule a crescut în primele şapte luni cu 24,7%, la 219.656 unităţi. Automobile Dacia a produs în acest interval 215.463 vehicule, iar Ford 4.178 unităţi.