România a exportat în 2015 pantofi în valoare de un miliard de dolari, principalii parteneri comerciali fiind Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa.
Dintre ei, Italia deține o cotă de piaţă de peste 50%. Sună bine? Absolut deloc! „Exportul de încălţăminte al României s-a prăbuşit anul trecut, valoarea de un miliard de dolari fiind aproape de minimul ultimului deceniu“, spun analiștii companiei de cercetare de piață World Footwear. Evoluţia slabă din 2015 a retrogradat România din topul celor mai mari 15 exportatori de încălţăminte, piaţa locală coborând două poziţii, până pe 16. În același timp, exporturile mondiale de pantofi s-au ridicat anul trecut la 127 miliarde dolari, din care China este responsabilă pentru nici mai mult, nici mai puțin de 40%! România, deși unul dintre cei mai importanți jucători, deține doar 1% din piața exporturilor. Totuși, World Footwear remarcă faptul că România are tradiție în domeniu, în condițiile în care producția de textile, îmbrăcăminte și încălțăminte este al doilea cel mai important sector după contribuția la exporturile naționale (circa 54 miliarde euro, în 2015). Pe primul loc se află industria auto, care acoperă jumătate din exporturile țării.