Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va plăti 6,05 milioane lei, fără TVA, pentru servicii juridice de expropriere a imobilelor necesare construcţiei Autostrăzii Soarelui, tronsonul Cernavodă-Constanţa. Din suma totală, 3,38 milioane de lei, fără TVA, vor fi folosiţi pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia, unde este necesară exproprierea a 760 de imobile pe o distanţă de 19 kilometri. Alţi 2,67 milioane de lei, fără TVA, vor fi achitaţi pentru exproprierea a 590 de imobile de pe tronsonul Cernavodă-Constanţa în lungime de 31 kilometri. Pentru fiecare tronson, în funcţie de necesităţile proiectului, construcţia autostrăzii ar putea necesita exproprierea unui număr suplimentar de 100 de imobile, au arătat reprezentanţi ai CNADNR. Contractele, finanţate de la bugetul de stat ca parte a contribuţiei Guvernului la împrumutul BEI, vor avea o durată de şase luni, iar ofertele vor fi deschise la 30 iunie. Firmele interesate de licitaţia pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia trebuie să depună o garanţie de 51.600 de lei şi să fi avut în ultimii trei ani o cifră medie de afaceri de minim 8,82 milioane lei. Investitorii interesaţi de licitaţia pentru tronsonul Medgidia-Constanţa trebuie să depună o garanţie de 43.000 de lei şi să fi avut în ultimii trei ani o cifră de afaceri de cel puţin 6,84 milioane lei. Criteriul de atribuire a ambelor licitaţii este preţul cel mai mic. Tronsonul Cernavodă-Medgidia va costa 224 milioane euro şi va fi construit de către compania franceză Colas, iar tronsonul Medgidia-Constanţa va fi executat de consorţiul italiano-german Astaldi-Max Boegl pentru 211 milioane euro. Lucrările urmează a se finaliza în 2011. Contractele sînt finanţate, în proporţie de 71%, dintr-un împrumut BEI şi 29% reprezintă contribuţia guvernului. Valoarea contractelor reprezintă costul execuţiei, TVA şi exproprierile, perioada de garanţie fiind de doi ani.