Despăgubirile necesare exproprierii a 395 de imobile pentru construcţia centurii Constanţa, în valoare de 128,55 milioane de lei, ar putea fi achitate din fonduri europene neramburasabile postaderare şi nu de la bugetul de stat, cum a fost stabilit iniţial. „Propunem modificarea art. 3 din Hotărîrea Guvernului nr. 213/2009 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa“ km 0+000 - km 21+861, prin înlocuirea titlului „Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă“ cu titlul „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare“, în conformitate cu dispoziţiile Legii 18 din 26 februarie 2009 a bugetului de stat pe anul 2009“, se precizează într-un proiect de hotărîre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Articolul la care se face referire prevede ca suma de 128,55 milioane lei, aprobată pentru despăgubirea imobilelor amplasate pe traseul şoselei de centură, să fie achitată de la bugetul de stat. Potrivit MTI, varianta de ocolire a municipiului Constanţa face parte din proiectele care întrunesc criteriile de eligibilitate pentru finanţare în cadrul programelor aferente Politicii de coeziune a Uniunii Europene. Cele 395 de terenuri sînt amplasate pe teritoriul localităţilor Constanţa, Ovidiu, Agigea şi Cumpăna şi au o suprafaţă totală de 187 de hectare. Lucrările de proiectare şi construcţie a centurii Constanţa vor costa 437,8 milioane lei, fără TVA, contractul urmînd să fie derulat de consorţiul FCC Construccion-Astaldi SpA. Durata de execuţie a lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de garanţie de 24 de luni. Tronsonul face parte din Coridorul Pan European IV şi reprezintă etapa finală a autostrăzii A2 care leagă Bucureştiul de Constanţa.