Extinderea danei de gabare din Portul Constanța, ajunsă la final

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Lucrări finalizate Investiția creează noi oportunități

Extinderea danei de gabare din Portul Constanța, ajunsă la final

Social 29 Ianuarie 2015 / 00:00 812 accesări

            Vești bune pentru operatorii portuari și pentru navele care acostează în Portul Constanța. Ieri au fost finalizate lucrările de extindere spre sud a danei de gabare din port, după doi ani de la demararea construcțiilor. Potrivit reprezentanților Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” (CN APM) Constanţa, a fost realizat un teritoriu portuar suplimentar de 10.900 de metri pătrați și a fost extins actualul cheu. ”Lucrările au constat și în realizarea unui cheu de greutate cu o lungime de 171 de metri - 85 de metri latura de sud şi 86 de metri latura de est-vest, în vederea eficientizării activităţii portuare desfăşurate în zonă. Cheul este fundat la o adâncime de 13,5 metri”, a declarat managerul de proiect, Grigore Fundătureanu. Extinderea danei de gabare prezintă numeroase avantaje pentru toți factorii implicați în proiect. În primul rând, pentru nave au fost create noi fronturi de acostare, iar pentru operatorii portuari au fost înființate noi teritorii pentru operare. Totodată, CN APM Constanţa are de câștigat de pe urma investiției, deoarece teritoriul portuar suplimentar proaspăt creat oferă condiţii pentru executarea unor lucrări de suprastructură. Cu alte cuvinte, se va crea cadrul perfect care va conduce la sporirea traficului în port, crescând şi veniturile CN APM Constanța prin închirierea teritoriului nou-creat, cât şi din traficul suplimentar. Pentru obţinerea noului teritoriu de 10.900 metri pătraţi s-au folosit, printre altele, 62.000 de tone de piatră şi 88.200 de metri cubi de pământ, potrivit reprezentanților CN APM Constanța. Mai mult, s-au turnat şi montat 214 bucăţi de blocuri prefabricate din beton, fiecare având o greutate de aproximativ 100 de tone. Blocurile au fost montate suprapus, având la bază un strat de piatră spartă și două straturi de piatră brută, iar la partea superioară stratul de piatră brută a fost nivelat cu piatră spartă. Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013), Axa prioritară 2 - „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem naţional de transport”, domeniul major de investiţie 2.3 - „Modernizarea şi dezvoltarea porturilor maritime şi fluviale”. Valoarea totală a proiectului a fost de 24.496.819 lei, din care valoarea eligibilă a fost de 12.432.548 de lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, a fost de 10.567.666 de lei, iar contribuția bugetului de stat - 1.864.882 lei.



12