Reţeaua de socializare Facebook a anunţat o nouă funcţie, cea de ”Salvare”, care le permite utilizatorilor să marcheze articolele, link-urile şi alte conţinuturi pe care le-au văzut pe site şi pe care doresc să le vizioneze mai târziu. ”În fiecare zi, oamenii găsesc tot felul de lucruri interesante pe Facebook pe care nu au timp să le exploreze imediat. Acum, putem salva acele lucruri găsite pe Facebook pentru a le viziona mai târziu, când vom avea mai mult timp”, a explicat Daniel Giambalvo, un inginer de la Facebook, într-un mesaj publicat pe site-ul grupului american. Utilizatorul va fi singurul care va cunoaşte conţinuturile pe care a decis să le salveze, cu excepţia cazului când decide să partajeze această informaţie. Facebook precizează faptul că funcţia ”Salvare” va fi disponibilă în zilele următoare pentru toată lumea, indiferent dacă utilizatorul se conectează pe site de pe un computer clasic sau de pe un dispozitiv mobil precum iPhone şi iPad de la Apple sau folosind un program al Google Android.
Utilizatorii Facebook se conectează tot mai mult pe reţea de pe telefoane inteligente şi nu rămân pe site la fel de mult timp ca atunci când se conectează de pe un computer. Noua funcţie îi va încuraja să revină şi să petreacă mai mult timp pe reţea. Facebook avea la sfârşitul lunii martie circa 1,28 miliarde de utilizatori activi pe lună, dintre care 1,01 miliarde dispun de acces la reţea de pe dispozitive mobile.
Și grupul american Yahoo! îşi va întări divizia mobilă prin cumpărarea companiei californiene Flurry, specializată în analiza datelor mobile, în special în scopuri publicitare. Yahoo! a refuzat să divulge detaliile financiare ale tranzacţiei, însă ”The Wall Street Journal” evocă o sursă apropiată de acest dosar de achiziţie, care spune că tranzacţia ar fi fost încheiată contra sumei de 200 de milioane de dolari. Flurry, cu sediul în San Francisco, a început în 2008 să lucreze cu dezvoltatori de aplicaţii mobile pentru a crea instrumente care analizează utilizarea acestor aplicaţii. Instrumentele pot fi utile atât agenţiilor de publicitate, care pot să determine astfel segmentele în care reclamele lor sunt cel mai rentabile, dar şi dezvoltatorilor, pentru optimizarea aplicaţiilor create de aceştia. Compania spune că peste 170.000 de dezvoltatori folosesc deja platforma Flurry şi că aceasta colectează date provenind de la 150 de miliarde de accesări ale acelor aplicaţii mobile în fiecare lună.
Yahoo! a făcut din divizia mobilă una dintre priorităţile sale şi revendică o creştere de 36% a accesului la site-urile sale prin intermediul telefoanelor inteligente şi al tabletelor, cu 450 de milioane de utilizatori activi în al doilea trimestru din acest an. Directorul general al Yahoo!, Marissa Mayer, a preluat conducerea grupului în urmă cu doi ani, cu obiectivul de a relansa creşterea economică a acestuia. Pentru a atinge acest obiectiv, Marissa Mayer a restructurat mai multe servicii-cheie, a încercat să diversifice conţinuturile propuse pe site-urile grupului şi a crescut numărul achiziţiilor de start up-uri pentru a intra în posesia unor tehnologii susceptibile de a îmbogăţi produsele grupului şi de a recruta talente. Pentru moment, rezultatele acestei strategii sunt controversate: cifra de afaceri a scăzut cu încă 4%, ajungând la 1,08 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului 2014.