Facebook pierde, lunar, milioane de utilizatori în Statele Unite, Marea Britanie şi alte pieţe mature, potrivit firmelor de analiză a pieţei, în condiţiile în care reţelele alternative de socializare atrag atenţia celor aflaţi în căutarea unor noi platforme online. Analiştii anticipează că veniturile Facebook au urcat în primul trimestru cu 36%, dar studiile sugerează că expansiunea companiei în Statele Unite, Marea Britanie şi alte ţări europene mari a atins nivelul maxim. Cea mai mare reţea de socializare la nivel mondial a pierdut, în luna martie, şase milioane de vizitatori din SUA, reprezentând o scădere de 4% a numărului acestora, potrivit firmei de analiză SocialBakers. În Marea Britanie, numărul utilizatorilor s-a redus cu 4,5%, respectiv cu 1,4 milioane de persoane. În ultimele şase luni, Facebook a pierdut aproape nouă milioane de vizitatori în Statele Unite şi două milioane în Marea Britanie. O tendinţă similară se înregistrează în Canada, Spania, Franţa, Germania şi Japonia, unde Facebook are printre cei mai mulţi utilizatori. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze.
Reţele de socializare alternative, precum Instagram, serviciul de partajare a fotografiilor care a atras 30 de milioane de utilizatori în 18 luni, înainte ca Facebook să cumpere compania în 2012, atrag interesul utilizatorilor mai tineri. Path, o reţea de socializare pentru telefoanele mobile, fondată de un fost anagajat al Facebook, Dave Morin şi care restricţionează numărul de prieteni la 150, câştigă un milion de utilizatori pe săptămână şi a ajuns recent la nouă milioane de persoane. Facebook creşte rapid în America de Sud, unde numărul vizitatorilor lunari a urcat în martie cu 6% în Brazilia, la 70 de milioane de persoane, potrivit firmei de analiză SocialBakers, ale cărei informaţii sunt folosite de companiile care se promovează pe reţeaua de socializare. Mâine, Facebook urmează să îşi prezinte rezultatele financiare, analiştii de pe Wall Street anticipând venituri de circa 1,44 miliarde de dolari, în creştere de la 1,06 miliarde de dolari cu un an în urmă. Acţionarii vor fi interesaţi în special de creşterea bazei de utilizatori şi dacă veniturile din publicitate şi-au menţinut ritmul de creştere.