Facebook recunoaște noi erori în măsurarea audienței

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Facebook recunoaște noi erori în măsurarea audienței

Tehnologie 16 Noiembrie 2016 / 22:13 697 accesări

Aceasta este a doua oară în ultimele luni când rețeaua socială americană se confruntă cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfârșitul lunii septembrie că a furnizat timp de doi ani statistici greșite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflată artificial cu rate cuprinse între 60% și 80%.

De data aceasta, Facebook susține, de exemplu, că, începând din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audiența "pagini" (create în rețeaua sa de către companii sau branduri) au uitat să "de-duplice'' persoanele care au revenit în mod repetat în timpul acestor perioade. Odată corecția făcută, numărul de vizitatori ar trebui să fie revizuit în scădere cu 33% și 55%.

De asemenea, Facebook recunoaște că a supraestimat cu 7% până la 8% în medie, începând cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizând instrumentul său Instant Article.

De asemenea, rețeaua a optat pentru o definiție mai restrictivă a numărului de vizionări ale reclamelor plătite și integrate în fluxul de noutăți al utilizatorilor săi, ceea ce ar trebui să reducă în medie cu 20% cifrele de audiență pe care le furnizează agenților de publicitate.

Facebook dă asigurări, în schimb, că a subestimat numărul persoanelor care urmăresc integral clipurile publicate pe rețea. Numărul "clipurilor vizualizate 100%" ar trebui, prin urmare, să crească cu aproximativ 35%.

Compania precizează că aceste date eronate nu sunt cele pe care se bazează pentru a fixa prețurile practicate pentru publicitatea în rețeaua sa.



12