Facebook se extinde!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Facebook se extinde!

Monden 26 Aprilie 2014 / 00:00 645 accesări

Facebook a intrat, de joi, pe piaţa internaţională a produselor de fitness, odată cu achiziţia aplicaţiei Moves, care le oferă utilizatorilor informaţii despre numărul de paşi făcuţi, despre distanţa parcursă în timpul alergării şi despre numărul de calorii consumate în timpul activităţii fizice. Facebook Inc. nu a dezvăluit suma plătită pentru achiziţia ProtoGeo Oy, o companie din Helsinki înfiinţată în urmă cu doi ani, care a implementat aplicaţia Moves. Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat că preţul plătit pentru ProtoGeo Oy, care are mai puţin de zece angajaţi, nu se apropie deloc de valoarea altor tranzacţii făcute de compania care deţine cea mai mare reţea de socializare din lume. Moves este o aplicaţie mobilă gratuită, care a fost descărcată de peste patru milioane de ori de pe telefoanele iPhone şi de pe smartphone-urile cu sistem de operare Android, potrivit informaţiilor furnizate de ProtoGeo.

Facebook a anunţat în 2014 alte două achiziţii, a căror valoare a fost impresionantă. Astfel, Facebook a anunţat, în luna februarie, că va prelua pentru 19 miliarde de dolari serviciul de mesagerie instantanee WhatsApp. Câteva săptămâni mai târziu, Facebook a anunţat preluarea Oculus VR, o companie specializată în tehnologiile de virtualizare, pentru 2,3 miliarde de dolari. Pe de altă parte, reprezentanţii Facebook au anunţat că preluarea aplicaţiei Moves, care va continua să fie operată separat de reţeaua de socializare, face parte din strategia recentă a companiei de a oferi utilizatorilor săi o diversitate de aplicaţii mobile de sine stătătoare, precum Instagram, Facebook Messenger şi WhatsApp.

ÎN ATENŢIA JURNALIŞTILOR Facebook a lansat, în parteneriat cu grupul de presă News Corp., deţinut de Rupert Murdoch, un produs destinat jurnaliştilor - FB Newswire, care are scopul de a-i ajuta pe ziarişti să găsească, să distribuie şi să integreze în munca lor ştiri şi informaţii publicate pe reţelele de socializare. FB Newswire este, în fapt, un agregator de ştiri şi informaţii de ultimă oră care sunt distribuite pe reţele de socializare de persoane şi companii din întreaga lume. FB Newswire este un produs destinat jurnaliştilor, dezvoltat în parteneriat cu Storyful, o companie care selectează şi distribuie cele mai relevante şi de încredere informaţii postate pe platformele de socializare online.

Storyful, care a fost înfiinţată în anul 2010, a fost cumpărată de grupul News Corp. în decembrie 2013, cu aproximativ 18 milioane de euro. Potrivit lui Andy Mitchell, responsabil în cadrul Facebook de parteneriatele cu grupurile de media, noul produs FB Newswire va agrega conţinut de ultimă oră publicat pe Facebook de persoane şi companii din toată lumea, respectiv fotografii originale, înregistrări video şi status-uri actualizate de persoane aflate în prima linie a unor evenimente majore, precum protestele, alegerile şi evenimentele sportive. Toate aceste informaţii vor fi actualizate în timp real şi vor putea fi folosite de jurnalişti în relatările lor, a mai spus Andy Mitchell. Noul serviciu FB Newswire poate fi accesat atât pe reţeaua de socializare Facebook (https://www.facebook.com/FBNewswire), cât şi pe platforma de microblogging Twitter (@FBNewswire).

Facebook a raportat venituri de 2,5 miliarde de dolari pentru primul trimestru al anului, în urcare cu 72%, şi un profit net de 642 milioane de dolari, triplu faţă de nivelul din perioada corespunzătoare din 2013, datorită creşterii puternice a afacerilor în zona publicităţii pe platforme mobile, după cum a informat, joi, Bloomberg. Facebook a raportat şi 1,28 de miliarde utilizatori activi la sfârşitul lunii martie, reprezentând aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel global. La sfârşitul anului trecut, reţeaua de socializare raporta 1,23 miliarde de utilizatori activi.

RIVALII BAT PASUL PE LOC Prin schimbări trece şi Google, odată ce şeful reţelei de socializare Google+ părăseşte compania. Vicepreşedintele gigantului IT, însărcinat cu activităţile sociale şi în special cu reţeaua Google+, care vrea să fie un răspuns la Facebook, a anunţat joi că părăseşte compania. ”Anunţ astăzi plecarea mea de la Google, după opt ani”, a scris Vic Gundotra într-un mesaj publicat pe contul său de Google+, fără a oferi detalii privind proiectele sale viitoare. Vic Gundotra a supervizat aplicaţiile mobile ale Google, care au permis companiei construirea unui ecosistem rival celui al companiei Apple, în jurul sistemului său de utilizare Android, înainte de a se implica în crearea Google+. Fondatorul gigantului IT, Larry Page, a salutat, într-un mesaj pe reţeaua Google+, ”munca dură şi pasiunea arătate de Vic Gundotra”. ”Tu ai făcut primele arme cu aplicaţiile noastre mobile şi relaţiile cu dezvoltatorii au transformat eforturile noastre disparate în câteva lucruri cu adevărat bune”, a mai scris acesta.

Google+ a fost lansat în spaţiul public în 2011, precedenta tentativă de reţea socială a grupului, cu produsul denumit Google Buzz, fiind sortită eşecului. Google+ susţine că are 300 de milioane de utilizatori, faţă de cei 1,23 miliarde ai reţelei Facebook.

Taguri articol


12