Facebook vrea să țină pasul cu Apple şi Google

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Facebook vrea să țină pasul cu Apple şi Google

Monden 06 Octombrie 2014 / 00:00 470 accesări

În timp ce sărbătorile de iarnă se apropie cu repeziciune, rețelele Facebook și Twitter testează de zor o aplicație care le va permite utilizatorilor să facă cumpărături. Aplicația va arăta precum deja cunoscutele funcții ”like” sau ”share” și este o cursă pe viață și pe moarte pentru a intra în istorie cu această premieră. Tot la sărbătorile de iarnă se gândește și Apple, care va lansa pe 16 octombrie noua generaţie de iPad-uri, compania încercând astfel să accelereze vânzarea de tablete, după succesul avut de cele două modele de iPhone scoase pe piaţă în septembrie. Compania americană va face publice versiunea de iPad de 9,7 inci (24,6 centimetri) şi varianta mai mică de tabletă, iPad mini. Anterior, blogul de tehnologie Recode a anunţat că în cadrul evenimentului programat pentru 16 octombrie vor fi prezentate şi noi modele ale computerelor iMac.

Apple încearcă să crească vânzările de iPad-uri, pentru a reduce dependenţa veniturilor companiei de comercializarea iPhone-urilor. În prezent, vânzările de smartphone-uri asigură aproximativ jumătate din venitul Apple, precum şi cea mai mare parte a profitului companiei. În schimb, vânzările de tablete au generat un venit de 32 de miliarde de dolari pentru Apple, în ultimul an fiscal, şi au scăzut în ultimele două trimestre consecutive. Ritmul de vânzare a iPad-urilor a încetinit, deoarece clienţii au început să se orienteze către modele mai ieftine, precum şi pentru că aceştia îşi înnoiesc mai rar tabletele decât smartphone-urile. Trudy Muller, unul dintre purtătorii de cuvânt ai Apple, a refuzat să comenteze informaţia. Apple va anunţa, totodată, că a adăugat şi posibilitatea de a alege culoarea aurie pentru iPad-ul dorit. Compania nu a mai scos pe piaţă un model nou de tabletă din luna octombrie a anului trecut, iar consumatorii s-au orientat spre smartphone-uri cu ecrane mai mari. De asemenea, furnizorii Apple pregătesc şi lansarea unui iPad cu un ecran de 12,9 inci, care va fi prezentat în prima parte a anului viitor. La începutul lunii septembrie, Apple a prezentat două noi modele de smartphone, iPhone 6 şi iPhone 6 Plus, cu ecrane de 4,7 inci şi 5,5 inci. Compania a vândut în primul weekend de la lansarea pe piaţă a celor două echipamente un număr-record de peste zece milioane de noi iPhone-uri, cumpărătorii luând cu asalt magazinele clasice şi virtuale.

Pe de altă parte, Facebook îşi pregăteşte intrarea pe piaţa îngrijirii sănătăţii, prin crearea de comunităţi de suport şi dezvoltarea unor aplicaţii pentru prevenirea unor boli, în încercarea de a ţine pasul cu competitiorii Apple şi Google. În ultimele luni, Facebook a organizat întâlniri cu experţi din industria medicală şi cu antreprenori şi se află în proces de construcţie a unei unităţi de cercetare şi dezvoltare pentru a testa noile aplicaţii. Compania doreşte să creeze „comunităţi de suport” care să aducă împreună utilizatori Facebook care suferă de aceeaşi afecţiune. Totodată, o echipă se ocupă de dezvoltarea unor aplicaţii pentru prevenirea unor boli, care i-ar ajuta pe utilizatori să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă. Facebook se află, însă, în faza de strângere a ideilor. Domeniul sănătăţii a fost dintotdeauna de interes pentru Facebook, dar alte produse au devenit priorităţi pentru companie, pe fondul cererii mari pentru acestea. Recent, conducerea Facebook a înţeles că sănătatea ar putea funcţiona ca instrument pentru implicarea utilizatorilor pe reţeaua de socializare, datorită succesului neaşteptat al iniţiativei „Status: donator de organe” din 2012.

Separat, echipa Facebook a observat că oamenii cu afecţiuni cronice, precum diabetul, caută sfaturi de la persoane care au aceeaşi problemă de sănătate pe reţeaua de socializare. Și creşterea numărului de reţele online ale pacienţilor demonstrează că oamenii care suferă de aceleaşi boli tind să se reunească în comunităţi. Una dintre marile probleme ale Facebook în legătură cu extinderea în domeniul sănătăţii este confidenţialitatea datelor împărtăşite de utilizatori. De altfel, compania şi-a cerut scuze în mod oficial, recent, pentru manipularea fluxului de ştiri al unor utilizatori pe Facebook, cu scopul efectuării unor cercetări. Competitorii Facebook au făcut deja primii paşi pentru extinderea în domeniul sănătăţii. De pildă, în iunie, Apple a lansat aplicaţia HealthKit, care colectează date strânse despre sănătatea utilizatorilor de alte aplicaţii ale dezvoltatorilor independenţi, printre care informaţii despre greutate, activitate fizică, ritm cardiac şi tensiune. Google s-a aliat, în iulie, cu producătorul elveţian de medicamente Novartis, pentru dezvoltarea de lentile de contact inteligente, care să îmbunătăţească vederea sau să monitorizeze starea de sănătate a purtătorilor.

Facebook a mai anunțat că și-a înăsprit lupta împotriva celor care stimulează cu mijloace financiare numărul de ”Like-uri” date pe un cont, avertizând contra unor astfel de practici. Într-un mesaj pe blogul ei oficial, Facebook a declarat că a obținut condamnări în instanță pentru astfel de acțiuni, de aproape două miliarde de dolari. Ea nu explică în mod clar cât din această sumă a recuperat. Aceste proceduri judiciare vizează, printre altele, cumpărarea de clickuri masive pe butonul ”Like" / Îmi place” caracteristic Facebook, pentru a apărea mai populare în rețeaua de pagini consacrate, de exemplu, unor personalități politice sau mărci. O industrie paralelă s-a creat, ce poate promite, de exemplu, adăugarea a 10.000 de ”Like-uri” pe o pagină, în schimbul unei plăți. ”Noi stabilim regulile și mașinile sunt gata să recunoască comportamentele suspecte”, a scris un inginer de la Facebook, Matt Jones, pe blog. Acest lucru implică diverse tehnici, cum ar fi utilizarea de algoritmi pentru a detecta un salt suspect de ”Like-uri” pe o pagină. ”Când identificăm o activitate frauduloasă, lucrăm pentru a o contracara, inclusiv prin blocarea conturilor și ștergerea „Like-urilor“ false”, a mai explicat acesta. „Procedurile judiciare sunt la rândul lor destinate să amintească potențialilor contravenienți că vom replica pentru a preveni abuzul pe platforma noastră. Activitatea frauduloasă este rea pentru toată lumea: proprietarii paginilor, cei care fac reclame, Facebook și oamenii de pe platforma noastră”, a conchis Matt Jones.

Taguri articol


12