Ești licean sau student și faci voluntariat? Dacă activitatea de voluntariat este în domeniul situațiilor de urgență, poți să o treci în CV, la rubrica experiență profesională. Guvernul României a modificat miercuri, 18 mai, statutul personalului voluntar, așa că activitatea de voluntariat în situații de urgență se va considera experiență profesională și/sau în specialitate, în funcție de tipul activității, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite. De asemenea, s-au reglementat parcursul profesional al voluntarului și competențele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgență voluntare pentru a putea evolua în această carieră. Potrivit unui exemplu conţinut de documentul citat, pentru a putea ocupa un post de conducător de autospeciale într-un Serviciu de voluntariat de situații de urgență, este obligatorie absolvirea unui curs de mecanic utilaj, iar ulterior, după minimum un an, a unui curs de conducător de autospeciale. În schimb, pentru a ocupa un post de șef compartiment prevenire, este obligatorie absolvirea unui curs de specialist în prevenire (în minimum doi ani de la absolvirea cursului de inițiere de servant pompier), iar, după minimum un an, a unui curs de șef compartiment prevenire. Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar. Statutul personalului voluntar din serviciile de urgență reglementează selecționarea, promovarea și facilitarea personalului voluntar, în spiritul solidarității civice, la acțiunile organizate de autoritățile administrației publice locale în cadrul serviciilor de urgență voluntare, precum și drepturile și obligațiile acestuia. Voluntariatul se desfășoară în baza unui contract, încheiat în scris între voluntar și beneficiarul voluntariatului. Primul contract de voluntariat cuprinde o perioadă de probă de 3 - 6 luni, care se finalizează prin teste și verificări practice, susținute în prezența unei comisii.