Factorii poştali se vor transforma într-o „forţă de vânzări directe”?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Poşta Română, restructurată. După disponibilizări

Factorii poştali se vor transforma într-o „forţă de vânzări directe”?!

Social 18 Iunie 2010 / 00:00 540 accesări

În contextul intrării pe piaţa serviciilor poştale a unui jucător privat, TCE Post Office, Guvernul şi-a amintit că avem şi noi o companie de stat intitulată Poşta Română şi a anunţat că a elaborat o Strategie serioasă în ceea ce o priveşte. Astfel, Poşta Română se va restructura (se va reduce numărul de angajaţi – n.r.), iar factorii poştali se vor transforma într-o \"forţă de vânzări directe\"!!! Specialiştii sunt de părere însă că iniţiativa Guvernului vine mult prea târziu, iar încercarea de a evita intrarea companiei în colaps financiar este sortită eşecului. Astfel, în condiţiile actualei crize, în Strategia aprobată deja de Guvern, modernizarea Poştei presupune investiţii de 113 milioane de euro!

BILELE NEGRE ALE POŞTEI ROMÂNE. În proiect se mai arată că situaţia economică a Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) s-a înrăutăţit considerabil din 2008, agravându-se accelerat în 2009, efecte ce au creat \"premisele unui colaps financiar iminent\". Principalele cauze invocate care au generat situaţia actuală sunt semnarea unor contracte de achiziţii în 2008 de peste 300 milioane euro care depăşesc capacitatea financiară de plată a companiei, creşterea personalului şi cheltuielilor aferente, amânarea deciziilor de construcţie şi automatizare a centrelor regionale de tranzit, neimplementarea unui sistem IT integrat, gestionarea ineficientă a clienţilor majori. Mai mult, au fost implementate soluţii neviabile în procesul de restructurare în ceea ce priveşte proiectarea reţelei de transport prioritare aeriene (au fost introduse curse directe între şapte oraşe la o capacitate şi costuri excesive), înnoirea flotei auto (achiziţia de maşini nu a fost realizată conform necesarului real) şi funcţionarea poştei hibride (au fost înfiinţate patru centre de poştă hibridă în baza unui parteneriat încheiat în condiţii dezavantajoase pentru CNPR). Ca slăbiciuni în activitatea Poştei, indicăm: ponderea ridicată a cheltuielilor cu forţa de muncă, \"atitudinea negativă\" a salariaţilor implicaţi în relaţia directă cu clienţii, sisteme primitive de raportare internă şi de monitorizare, politica de preţ insuficient aliniată la piaţă. Menţionăm, dacă mai era cazul, că acţionarii CNPR sunt Ministerul Comunicaţiilor, cu o participaţie de 75%, şi Fondul Proprietatea, care deţine 25% din capital.

Taguri articol


12