Facturarea individuală pe apartamente, o soluţie civilizată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
RAJA pune la dispoziţia constănţenilor

Facturarea individuală pe apartamente, o soluţie civilizată

Eveniment 15 Ianuarie 2009 / 00:00 759 accesări

Pentru recuperarea debitelor de la abonaţii rău-platnici, măsura adoptată de SC RAJA SA Constanţa este debranşarea de la sistemul de alimentare cu apă potabilă. Măsura este în conformitate cu prevederile Legii 51/2006, cu modificările ulterioare şi Legii 241/2006, cu modificările ulterioare. După ce asociaţiile de proprietari sau consumatorii casnici se trezesc fără apă la robinete, găsesc, în scurt timp, sumele necesare pentru achitarea contravalorii prestaţiilor. Pentru a-i forţa pe restanţieri să se achite de obligaţii, sînt avizaţi şi debranşaţi abonaţii cu restanţe, indiferent de statutul juridic al acestora. Dacă în perioada sărbătorilor de iarnă, campaniile de debranşare au fost sistate, începînd din această săptămînă s-a procedat la reluarea acestei măsuri îndreptate împotriva rău-platnicilor. Din păcate, la blocurile de locuinţe care au contracte de furnizare cu RAJA, au de suferit şi abonaţii buni platnici în cazul în care asociaţia este debitoare către furnizor. Legislaţia actuală din România prevede ca, în cazul Asociaţiilor de proprietari care au statut de persoane juridice, să existe un singur branşament care este contorizat. Montarea aparatelor de măsură a fost gratuită pentru a da consumatorilor posibilitatea să achite doar cantitatea de marfă care le-a fost livrată. Deşi problema recuperării debitelor cade în sarcina preşedinţilor şi administratorilor de bloc care au pîrghiile legale pentru executarea silită a rău-platnicilor, în cele mai multe cazuri aceşti reprezentanţi nu fac demersurile legale pentru a evita debranşarea întregului imobil de la sistemul centralizat de distribuţie a apei. „Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, conducerea RAJA a găsit înţelegere la Consiliul Judeţean Constanţa în vederea protejării bunilor platnici. Astfel că, începînd din 2006, RAJA a pus în aplicare procedura de încheiere a convenţiilor de facturare individuală a consumurilor de apă şi canalizare cu fiecare utilizator din cadrul unei asociaţii. Facturarea individuală pe apartamente este o soluţie civilizată, prin care se va respecta regula “consumatorul plăteşte”, iar la nivelul asociaţiilor de proprietari nu vor mai exista cazuri în care utilizatorii bun-platnici să sufere de lipsa apei, din cauza celor cîţiva datornici, în urma aplicării măsurii de debranşare pentru recuperarea debitelor. În cazul apariţiei unui rău-platnic la nivelul unei asociaţii, RAJA Constanţa va putea acţiona direct asupra debitorului pentru recuperarea creanţelor, fără ca aceste acţiuni să aibă un efect negativ şi asupra abonaţilor bun-platnici de la nivelul asociaţiilor. Mai precis, RAJA Constanta nu va mai aplica măsura de debranşare de la sistemul de alimentare cu apă în cazul asociaţiilor debitoare”, a declarat ofiţerul media al RAJA, Ion Chivăran. Din păcate, mulţi reprezentanţi ai Asociaţiilor debitoare nu au apelat la această posibilitate, astfel încît şi bunii platnici au de suferit. În ceea ce priveşte solicitările de amînare a acestei măsuri extreme, SC RAJA nu îi poate da curs pentru că, la rîndul ei, are facturi lunare de achitat către furnizorii de energie, materiale, etc. Clemenţa arătată restanţierilor s-ar răsfrînge negativ asupra tuturor abonaţilor, punînd în pericol întregul sistem de alimentare cu apă potabilă al judeţului Constanţa.



12