Făgădău, Făgădău, vrem și noi bani de biciclete, ca la București!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În Capitală se dau mii de vouchere, noi nu avem parte nici de cele gratuite

Făgădău, Făgădău, vrem și noi bani de biciclete, ca la București!

Administrație 19 Aprilie 2018 / 18:26 3020 accesări
Anul trecut, Primăria Constanța a trebuit să plătească peste 30.000 de lei pentru repararea stațiilor de biciclete vandalizate care NU AU FOST FOLOSITE NICIODATĂ.

Anul trecut, Primăria Constanța a trebuit să plătească peste 30.000 de lei pentru repararea stațiilor de biciclete vandalizate care NU AU FOST FOLOSITE NICIODATĂ.

Făgădău, Făgădău, vrem și noi bani de biciclete, ca la București! Sau măcar acces la cele gratuite. În timp ce la noi toate proiectele se poticnesc în scuze de genul „contestații, birocrație, neînțelegeri”, Capitala se laudă cu progrese mari ale unor proiecte care au demarat de mai puțin de un an. Vorbim, în acest caz, despre proiectul „Bicicliști în București”, derulat de Primăria Capitalei, care a ajuns, la a doua etapă, în faza de livrare a voucherelor. La Constanța, proiectele începute în urmă cu mulți ani nu au fost finalizate nici până acum. Ba, mai mult, din cauza dezinteresului autorităților, multe dintre ele au ajuns în paragină. De exemplu, proiectul „Black Sea Bike”, prin care, teoretic, ORICINE ar fi trebuit să aibă posibilitatea să împrumute un vehicul pe două roți fără niciun fel de cost. Ba chiar, anul trecut, Primăria Constanța a trebuit să plătească peste 30.000 de lei pentru repararea stațiilor de biciclete vandalizate care NU AU FOST FOLOSITE NICIODATĂ.

În Capitală se dau mii de vouchere, noi nu avem parte nici de cele gratuite

Făgădău, Făgădău, vrem și noi bani de biciclete, ca la București!

În timp ce la noi toate proiectele se poticnesc în scuze de genul „contestații, birocrație, neînțelegeri”, Capitala se laudă cu progrese mari ale unor proiecte care au demarat de mai puțin de un an. Vorbim, în acest caz, despre proiectul „Bicicliști în București”, derulat de Primăria Capitalei, care a ajuns, la a doua etapă, în faza de livrare a voucherelor. „Ca urmare a finalizării procesului de tipărire a voucherelor aferente celei de-a doua etape a proiectului „Bicicliști în București”, la sfârșitul lunii aprilie 2018 acestea vor fi expediate prin curier la adresele de domiciliu/reședință/corespondență ale beneficiarilor. Voucherele pot fi folosite exclusiv pentru achiziționarea de biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice și dispozitive de tip Segway/Ninebot și accesorii ale acestora, destinate persoanelor cu vârsta minimă de 18 ani, numai din magazinele participante la Proiect. Consiliul General al Municipiului București a aprobat anul trecut acordarea a 30.000 de vouchere în valoare de 500 lei participanților care au îndeplinit condițiile de înscriere în proiectul „Bicicliști în București”. Primele 5.000 de vouchere au fost distribuite bucureștenilor în anul 2017. Prin acest proiect, Primăria Capitalei își propune să încurajeze cetățenii să adopte un stil de viață sănătos, dar și să folosească mijloacele de transport alternative, cu efecte benefice asupra descongestionarii traficului și reducerii nivelului de poluare”, se arată într-un comunicat al Primăriei București. Cu alte cuvinte, proiectul prin care se acordă vouchere de biciclete bucureștenilor nu numai că s-a dovedit a fi un mare succes, dar chiar a ajuns în etapa a doua, care de altfel se apropie de final.

LA NOI, PRIMĂRIA DĂ BANI PENTRU REPARAREA STAȚIILOR DE BIKE SHARING CE N-AU FUNCȚIONAT NICIODATĂ

În același timp, la Constanța, proiectele începute în urmă cu mulți ani nu au fost finalizate nici până acum. Ba, mai mult, din cauza dezinteresului autorităților, multe dintre ele au ajuns în paragină. De exemplu, proiectul „Black Sea Bike”, prin care, teoretic, ORICINE ar fi trebuit să aibă posibilitatea să împrumute un vehicul pe două roți fără niciun fel de cost. Evident, și acest proiect a fost gândit pentru încurajarea șoferilor să își lase mașinile acasă și să folosească mijloace de transport nepoluante. Mai mult, „Black Sea Bike” era dedicat și turiștilor care vor să descopere Constanța și Mamaia pe două roți. Lucrările au început în mai 2013 și ar fi trebuit să fie finalizate până în noiembrie 2014, cu mult înainte ca inițiativa Primăriei București să fie chiar și la stadiul de plan. Cu toate acestea, adevăratele progrese s-au văzut abia la sfârșitul lui 2016, când s-au făcut primele probe la sistemul computerizat care stă la baza funcționării stațiilor. Iar acest lucru s-a întâmplat după o lungă perioadă de contestații la achiziții, reactualizare de documentații și alte proceduri strict birocratice, care mai degrabă au pus piedici în loc să faciliteze demersurile. Acum, când ne așteptam ca lucrurile să intre pe făgaș normal, bicicletele să fie montate pe rasteluri, iar oamenii să se poată bucura de toate avantajele acestui proiect, vedem în schimb stații goale și vandalizate de „artiștii” care insistă să mâzgălească tot ce prind cu graffiti. Ba chiar, anul trecut, Primăria Constanța a trebuit să plătească peste 30.000 de lei pentru repararea stațiilor de biciclete vandalizate care NU AU FOST FOLOSITE NICIODATĂ. Nu ne-ar mira să aflăm că și bicicletele s-au stricat de atâta stat în depozitele în care sunt ținute. Mai grav este faptul că, în fiecare an, reprezentanții Primăriei sau chiar însuși primarul Decebal Făgădău promit că „la vară” ne vom plimba pe bicicletele din cadrul proiectului, dar niciodată nu se întâmplă așa. Cine, știe, poate în 2019 sau 2020, chiar înainte de alegeri, cineva va face o „minune” și va anula toate piedicile.



12