Făgădău vrea să lege feroviar Parisul de Istanbul, prin Constanța

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Făgădău vrea să lege feroviar Parisul de Istanbul, prin Constanța

Administrație 26 Septembrie 2015 / 00:55 983 accesări

Primarul interimar al Constanței, Decebal Făgădău (foto centru): ”Autoritățile centrale, dar în special noi, oamenii, trebuie să ne aplecăm către calea ferată. Este mijlocul de transport cel mai sigur, care ajunge întotdeauna la destinație”

Primarul interimar al Constanței, Decebal Făgădău (foto centru): ”Autoritățile centrale, dar în special noi, oamenii, trebuie să ne aplecăm către calea ferată. Este mijlocul de transport cel mai sigur, care ajunge întotdeauna la destinație”

În urmă cu 120 de ani, la 26 septembrie 1895, a fost inaugurat podul construit de un colectiv condus de Anghel Saligny la Cernavodă, cel mai mare din Europa şi al treilea ca mărime din lume la acea vreme. De asemenea, acum 155 de ani s-a inaugurat linia de cale ferată Cernavodă - Constanţa, prima linie din Dobrogea, aflată la acele timpuri pe teritoriul Imperiului Otoman. Aniversarea a fost marcată vineri, 25 septembrie, printr-o serie de manifestări organizate la Cernavodă, Constanţa şi Bucureşti, de CENAFER, CFR SA, CFR Călători, Societatea Feroviară de Turism şi Autoritatea Feroviară Română, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanța, Primăria Constanţa și Primăria Cernavodă. Tot vineri, după 9 ani în care nu a mai circulat, trenul prezidențial al României a pornit într-o călătorie de la București până la Constanța, în cinstea lui Anghel Saligny. Construit în anii '70 pentru Nicolae Ceauşescu, trenul de lux a fost folosit și de Ion Iliescu şi Emil Constantinescu.

PRIMA LOCOMOTIVĂ DIN DOBROGEA, ASEMUITĂ CU SATAN La Constanța a fost organizată o expoziție care a marcat aceste momente extrem de importante în definirea şi existenţialitatea sistemului feroviar românesc. ”Am reușit să realizăm un arc peste timp, în așa fel încât să infirmăm ceea ce spuneau primii dobrogeni despre prima locomotivă care a circulat aici. Dobrogenii au numit primul tren remorcat de o locomotivă cu aburi la 1860 ”Satan Haraba”, harabaua fiind o căruță. Ei i-au spus „satan“ pentru că era neagră și scotea fum”, a precizat directorul general al Autorității Feroviare Române, Gelu Dae. La manifestare a participat și primarul interimar al Constanței, Decebal Făgădău, pentru care evenimentul a avut o importanță deosebită, mai ales că că bunicul său a lucrat la CFR. ”Autoritățile centrale, dar în special noi, oamenii, trebuie să ne aplecăm către calea ferată. Este mijlocul de transport cel mai sigur, care ajunge întotdeauna la destinație. Faptul că, la un moment dat, Constanța a devenit punct intermediar pe niște rute mondiale, istorice, ne arată în ce direcție trebuie să ne orientăm dezvoltarea viitoare a orașului și să relegăm Parisul sau Viena de Istanbul, prin Constanța”, potrivit lui Făgădău. În prezent, o călătorie cu trenul de la Constanța la București durează mai puțin de două ore și jumătate.

Taguri articol


12