În ciuda crizei şi a veniturilor din ce în ce mai mici, firmele care se ocupă cu reabilitarea termică a blocurilor sau cu diverse lucrări de întreţinere a clădirilor sunt destul de căutate. Din păcate, nu toate oferă ceea ce promit. Au aflat acest lucru pe propria piele constănţenii care locuiesc pe bulevardul Aurel Vlaicu, nr. 41, bloc PC 1, scara A, din zona Anda. „Locuiesc la ultimul etaj al blocului, la VIII. Pentru că aveam probleme cu acoperişul, îmi ploua în casă, am solicitat hidroizolarea acoperişului, pe porţiunea afectată, mai exact 140 de metri pătraţi”, îşi începe povestea Felicia Şarpe. Reprezentanţii asociaţiei de proprietari au găsit trei societăţi care efectuau asemenea lucrări. Pentru că aveau cea mai bună ofertă (calitate bună a materialelor folosite şi cele mai mici preţuri), a fost aleasă SC Rem Turn Construct SRL Constanţa. Oferta cuprindea realizarea hidroizolaţiei acoperişului în două straturi, cu membrană Baumit sau Poligras, costul lucrării urmând să se ridice la 6.500 de lei (4.700 lei materialele şi 1.800 de lei manopera). „În urma semnării contractului, s-a achitat suma de 5.000 de lei, pentru cumpărarea materialelor. Nu mică ne-a fost mirarea când, în loc de materialele de calitate superioară promise, ne-am trezit cu materiale de cea mai proastă calitate, o membrană care se rupe la fel de uşor ca hârtia, care în nici un caz nu costă 4.700 de lei”, spune Felicia. Din păcate, necazurile abia începeau. Deşi, la semnarea contractului (pe 12 noiembrie), administratorul SC Rem Turn Construct SRL, Remi Ciobanu, a promis că lucrarea va fi finalizată pe 21 noiembrie, în realitate, lucrurile nu au stat deloc aşa.
„ASTA ESTE LUCRARE?”. Timp de aproximativ o lună, familia Şarpe a fost dusă cu vorba. „Pe 15 noiembrie, doi angajaţi au început munca, dar, după câteva zile, nu au mai venit. Apoi au venit alţi doi, şi alţi doi şi tot aşa”, îşi aminteşte Felicia. Printre angajaţii care s-au perindat pe terasa blocului, s-au numărat şi doi meseriaşi care, după ce au văzut starea lucrărilor, au refuzat să lucreze. „Au urcat, împreună cu Remi Ciobanu şi, după ce s-au uitat la ceea ce se făcuse până atunci, au început să râdă şi l-au întrebat pe administrator: „Asta este lucrare?”. În acel moment, Remi Ciobanu le-a zis să vorbească mai încet că este şi beneficiarul lucrării de faţă. M-au sunat după aceea şi mi-au zis că ei refuză să lucreze pentru societatea cu pricina”, mai povesteşte femeia. Pentru a putea supraveghea modul de desfăşurare a reabilitării, în noiembrie, soţul Feliciei a fost nevoit să se învoiască de la muncă. Începând cu luna decembrie, pentru că soţul nu mai putea lipsi de la muncă, Felicia a fost nevoită să intre în concediu fără plată. Tot de la începutul lunii decembrie, lucrările au stagnat, nefiind reluate nici până în prezent.
COSTURI UMFLATE. De asemenea, calitatea acestora lasă de dorit, în condiţiile în care, îmbinările dintre foliile membranei nu sunt făcute corespunzător (în unele cazuri între cele două părţi există un gol de un deget lăţime), amorsa care trebuia dată numai pe acoperiş a ajuns pe geamurile tuturor locuinţelor şi nu este nici urmă de al doilea strat de hidroizolaţie. „L-am rugat ca, dacă nu poate finaliza el lucrarea, să îmi dea măcar materialele pe care le-am plătit şi vom angaja pe altcineva. De pe 7 decembrie nu îmi mai răspunde la telefon şi nu ştiu ce să fac. Mi-e şi ruşine să dau ochii cu vecinii, pentru că nu le pot justifica pe ce anume s-au dus banii”, spune, revoltată, Felicia. Mai grav este faptul că acolo unde ar trebui să fie sediul societăţii, locuiesc doi pensionari care nu au nicio legătură cu SC Rem Turn Construct SRL. Fiind convinsă că nu va putea ajunge la o înţelegere cu administratorul societăţii, femeia a depus plângeri la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Constanţa, la Secţia 5 de Poliţie, precum şi la Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa. Nu mică i-a fost surpriza să constate că nu este singura plângere depusă împotriva acestei societăţi. „Sper să reuşim să ne luăm banii înapoi de la această societate şi să îi ajutăm pe ceilalţi constănţeni să nu păţească ca şi noi”, a adăugat Felicia. Administratorul societăţii, Remi Ciobanu, nu a putut fi contactat pentru a ne oferi un punct de vedere.