Cei care vor să apeleze la serviciile Ministerului Muncii, Familie, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice vor fi informați fără să mai fie nevoiți să stea la coadă la ghișee, grație unui sistem informațional pus la punct în cadrul unui proiect finanțat din fonduri europene. Proiectul constă în modernizarea portalului informațional al MMFPSPV (portal.mmuncii.eu), precum și înființarea a 3 website-uri tematice, care oferă informații specifice în domeniul asigurărilor sociale (asigurarisociale.mmuncii.eu), al famiilor și copiilor (familiesicopii.mmuncii.eu) și al persoanelor cu dizabilități (persoanecudizabilitati.mmuncii.eu). ”A fost înființat și un serviciu telefonic de informare TelVerde (0 800 86 86 22), disponibil solicitărilor de luni până vineri, între orele 9.00 și 22.00, iar timpul de răspuns este unul extrem de rapid. Au mai fost instruiți și peste 100 de angajați ai Ministerului Muncii în domeniul furnizării unor servicii moderne de comunicare instituțională”, a declarat expertul PR Silvia Ene. Totodată, în cadrul aceluiași proiect, au fost înființate 9 info-chioșcuri, amplasate în sediile agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județele Timiș, Dolj, Cluj, Neamț, Brăila, Călărași, Alba, municipiul București și în sediul MMFPSPV, preum și două birouri de informare şi de relaţionare cu presa. Proiectul a fost demarat în noiembrie 2012 și este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, Axa prioritară 2 - „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare”, Domeniul major de intervenţie 2.2 „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor”. Valoarea sa eligibilă este de peste 7 milioane de lei. Ieri, la hotelul Flora din stațiunea Mamaia a avut loc o sesiune de informare pentru regiunea Sud-Est, la care au participat reprezentanți din partea instituţiilor publice care se află sub autoritatea Ministerului Muncii.