Fără teme în vacanțe! Se aude până în cancelarie?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Se pledează pentru o pedagogie naturală

Fără teme în vacanțe! Se aude până în cancelarie?!

Educație 04 Aprilie 2018 / 09:20 573 accesări

Nu este o surprinză atunci când îți auzi copilul că are teme, deși este în vacanță. Dacă adulții abia așteaptă concediile, vacanțele, timpul liber pentur a se relaxa și a face ceea ce le place, copilul de ce ar trebui să se streseze că are caiete întregi de făcut la matematică sau română. Aceiași întrebare și-au pus-o și diverși miniștri ai Educației și așa a apărut în 2016 un ordin prin care s-a reglementat ca elevii să nu lucreze mai mult de 2 ore pe zi pentru temele de acasă. „Ceea ce se întâmplă este că vacanțele de vară se transformă într-un fel de competiție, de concurs-câte sute sau mii de probleme să rezolvăm. Noi, oamenii maturi, așteptăm vara pentru a putea să ne relaxăm, să ne odihnim“, arată ministrul Educației de atunci, citat de portalinvatamant.ro. „Iar o eleva sau un elev care este în clasa a VIII-a, a IX-a, a X-a, a XII-a trebuie să lucreze încontinuu, în așa fel încât în septembrie, când ajunge la școală, să nu o supere pe doamna dirigintă și să vină cu caietul de teme făcute. Dacă nu se înțelege chestiunea această printr-o pedagogie naturală, pe care ar trebui să o trăim, să o respirăm în mod firesc, atunci legiuitorul, în cazul de față ministrul Educației, dă un ordin prin care spune, de pildă, că la învățământul primar, la casă pregătitoare, nu se dau teme acasă“, mai spune acesta.

Cu toate acestea, rare sunt cazurile în care doamnele învățătoare sau profesoare nu dau teme în vacanțe. „Ca să nu uite!“ - aceasta este justificarea cadrelor didactice zeloase. Pentru învățământul primar, timpul pe care trebuie să îl petreacă un elev pentru a face teme nu trebuie să depășească o oră, iar la gimnaziu, două ore. „Pentru liceu, sigur că trebuie să fie ceva mai mare. Asta este o obligație pe care trebuie să o coreleze fiecare dascăl, fiecare profesor, fiecare educator cu ceea ce gândește că este cuantumul de rezolvare a unei probleme sau sarcini sau a unei teme. Trebuie să gândească că este un prag, o limită de tolerabilitate pentru un elev care se află la o vârstă foarte fragedă și care nu poate, nu are capacitatea psihologică și biologică să se concentreze intelectual asupra unei astfel de sarcini după ce a stat un număr foarte mare de ore la școală“, a susținut demnitarul.



Ştiri recomandate

12