Fără viză de reşedinţă, nu-i ajutor de încălzire!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Reguli modificate

Fără viză de reşedinţă, nu-i ajutor de încălzire!

Eveniment 07 Decembrie 2013 / 00:00 4315 accesări

NU UITAŢI DE VIZA DE REŞEDINŢĂ Schimbarea regulilor în timpul jocului îi poate lăsa pe constănţeni fără ajutoarele de încălzire. Vorbim despre ultimele reglementări ale Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, care, la mijlocul lunii noiembrie, a trimis Primăriei Constanţa un nou „manual de instrucţiuni” în ceea ce priveşte ajutoarele de încălzire. Este vorba despre acele vize de reşedinţă pe care le cere, mai nou, Ministerul Muncii. Având în vedere aceste ultime modificări, Primăria Constanţa le-a cerut, în urmă cu o săptămână, tuturor celor care şi-au depus dosarele să vină să îşi completeze actele cu acele vize de reşedinţă. Nu este vorba despre toţi cei care şi-au depus deja cererile, ci doar de aceia care nu au în buletin adresa unde au solicitat ajutorul de încălzire. „Le reamintim celor care se regăsesc în această situaţie că lipsa din dosar a vizei de reşedinţă îi poate lăsa fără ajutorul de încălzire oferit de Guvern, urmând să primească doar ajutorul de 25% oferit de Primărie. Mai mult decât atât, dacă nu îşi vor completa cât mai repede dosarele cu aceste vize de reşedinţă, vor fi obligaţi să restituie şi ajutorul primit pentru luna noiembrie. Pentru a evita aglomeraţia la ghişeele Primăriei, le solicităm constănţenilor să vină în perioada 10-18 decembrie 2013 pentru completarea dosarelor”, a declarat directorul executiv al Direcţiei de Organizare şi Informatizare din cadrul Primăriei Constanţa, Adriana Stamat. Tot în această perioadă se pot depune şi noile cereri de ajutor de încălzire, dar şi alte documente care în prezent lipsesc din dosare. Pentru cei care au nevoie de viză de reşedinţă, pe site-ul cotidianului „Telegraf“, www.telegrafonline.ro, găsiţi toate actele necesare obţinerii acesteia.

SE DEPUN BORDEROURILE Pentru constănţenii care se încălzesc cu energie termică, cărora dosarele le-au fost aprobate, conducerea RADET vine cu o serie de precizări. Începând de vineri, 06.12.2013, ora 12.00, RADET Constanţa pune la dispoziţia reprezentanţilor Asociaţiilor de Proprietari procesele-verbale cuprinzând cantităţile de energie termică consumate în luna noiembrie 2013, precum şi borderourile emise de Primăria Municipiului Constanţa cuprinzând beneficiarii de ajutor de încălzire termică. Documentele vor putea fi ridicate de la punctele termice - sediu de sector de care aparţin asociaţiile respective (similar modalităţii de distribuire a facturilor fiscale emise lunar de RADET Constanţa), numai de către reprezentanţii legali sau persoanele împuternicite de acestea, pe bază de semnătură şi ştampilă. Foarte important de reţinut este faptul că aceste borderouri trebuie depuse până luni, 09.12.2013, ora 12.00, pentru decontare. Pentru asociaţiile care nu se vor încadra în acest termen, calculul se va face în lunile următoare. Având în vedere termenul scurt de depunere a borderourilor, RADET Constanţa anunţă pe această cale că, în zilele de sâmbătă - 07.12.2013 şi duminică - 08.12.2013, se va lucra în program normal (orele 8.00 - 16.30) la sediile din str. Badea Cârţan nr. 14A şi City Park - Sky Level, pentru ca reprezentanţii Asociaţiilor de Proprietari să poată depune toate documentele necesare. Orice problemă legată de borderoul cuprinzând beneficiarii de ajutor de încălzire aferent lunii noiembrie 2013 va putea fi lămurită de către reprezentanţii Asociaţiilor de Proprietari la sediul Primăriei Municipiului Constanţa din str. Ecaterina Varga, inclusiv în zilele de sâmbătă, 07.12.2013, şi duminică, 08.12.2013, între orele 8.30 - 16.30, sau la numărul de telefon 0241/488163.

CERERI RESPINSE Decizia Primăriei Constanţa de a avea deschis sediul din str. Ecaterina Varga atât sâmbătă, cât şi duminică vine ca urmare a faptului că, din cele peste 38.000 de cereri de ajutor de încălzire, aproximativ 1.400 au fost respinse din diferite motive. „Cele mai multe cereri, peste jumătate, au fost respinse pentru că nu au fost declarate corect veniturile familiei. Nedeclararea corectă a bunurilor mobile şi imobile deţinute de familie s-a situat pe locul 2 ca număr de cereri respinse. Actele de identitate expirate, completarea greşită şi nesemnarea formularului de ajutor de încălzire se află şi ele în top în ceea ce priveşte numărul de cereri respinse”, a spus Adriana Stamat. Aceasta a precizat că reprezentanţii Asociaţiilor de Locatari/Proprietari au obligaţia de a anunţa solicitanţii de ajutor de încălzire ale căror cereri au fost respinse şi de a informa solicitanţii ale căror cereri au fost aprobate despre cuantumul ajutorului acordat. „Dorim să le transmitem încă o dată constănţenilor că eventualele modificări la cererile depuse în luna noiembrie sau depunerea de noi cereri pentru luna decembrie se vor face până cel târziu pe18.12.2013, la sediul Primăriei Municipiului Constanţa din str. Ecaterina Varga, individual sau prin intermediul Asociaţiilor de Locatari/Proprietari. Solicitanţii de ajutor de încălzire ale căror cereri au fost respinse pot depune o nouă cerere numai în cazul în care situaţia care a stat la baza respingerii cererii a fost rezolvată”, a explicat Adriana Stamat.

Documentele necesare obţinerii vizei de reşedinţă

Actele se prezintă în ORIGINAL - nu se acceptă copii legalizate.

- cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei (Anexa 19 - o singură foaie A4, faţă-verso; se va completa de către solicitant cu majuscule şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu);

- actul de identitate al solicitantului;

- documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă (original şi copie)

Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit, este necesară prezenţa găzduitorului, care va prezenta actul de proprietate. Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate sau în prezenţa poliţistului de ordine publică;

- timbrul fiscal, în valoare de 5 lei (RON).

După caz: certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani aflaţi în îngrijirea solicitantului şi care locuiesc împreună cu acesta (original şi copie).

PROGRAM SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR:

PRIMIRI ACTE

LUNI 08.30-14.30

MARŢI 08.30-14.30

MIERCURI 08.30-14.30

JOI 12.30-18.30

VINERI 08.30-14.30

RESTITUIRI

LUNI 14.30-17.00

MARŢI 14.30-17.00

MIERCURI 14.30-17.00

JOI 10.00-12.30

VINERI 14.30-17.00



12