Farmacia inimii te face cu... inima! „Catena“ umblă cu cioara vopsită!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Farmacia inimii te face cu... inima! „Catena“ umblă cu cioara vopsită!

Sănătate 18 Ianuarie 2017 / 13:25 10440 accesări

Sursa foto: APC România

Sursa foto: APC România

Specialiști ai Asociației Pro Consumatori (APC), organizație de utilitate publică informează publicul larg că una dintre cele mai mediatizate farmacii, „Catena“, umblă cu cioara vopsită, așa cum scriu chiar experții APC într-un comunicat. Ei au întreprins între 5 și 15 ianuarie, în cadrul Campaniei „Fii un pacient activ!“, o nouă cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii. Ce au descoperit? Lanțul de farmacii „Catena“ a fost prins cu o practică interesantă. ”Aceasta introduce pe bonul fiscal un număr de 10 sacoșe mici sau mari cu o anumită valoare, fără să fi fost solicitate de consumator sau justificate de numărul produselor cumpărate. Sacoșele sunt evidențiate pe bon ca reducere, creând impresia unei economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor. Cu toate acestea, pe bonul fiscal, sacoșa apare având prețul de 0,30 lei pentru o sacoșă mică și 0,5 lei pentru o sacoșă mare, la care se aplică reducerea rezultată de 3 lei pentru 10 sacoșe mici și de 5 lei pentru 10 sacoșe mari. Împreună cu reducerea de 2,70 lei, acordată pe baza cardului de fidelitate pentru siropul cumpărat, rezultă o reducere în total de 5.79 lei, respectiv 7.70 lei”, explică APC, în documentul citat. Tot experții APC spun că sumele sunt prezentate cu litere mari drept ECONOMIE, creând astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale. În realitate, reducerea reală a fost de doar 2.70 lei și nu de 5.70 lei, respectiv 7.70 lei.

LEGE Și pentru a nu exista dubii, specialiștii APC au prezentat și faptul că Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practică comercială înșelătoare care conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o. ”Crearea falsei impresii consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, sacoșele fiind oferite cu titlu gratuit, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente”, a declarat președintele APC, conf. univ. dr. Costel Stanciu, citat în comunicat. Nu în ultimul rând, experții APC spun că, din cele 4 farmacii de unde a fost achiziționat siropul de tuse, farmacia „Catena“ a avut cel mai mare preț de vânzare, chiar și după aplicarea reducerii. APC continuă campania de informare „Fii un pacient activ!“.

DREPT LA REPLICĂ! Echipa Marketing Online Catena a oferit cititorilor o informare referitoare la studiul prezentat de APC: ”APC este abonată la defăimarea lanțului de farmacii Catena, a identificat un produs mai puțin cunoscut publicului larg și cu consum redus, al cărui preț era cu câțiva bani mai scump decât în farmacii aparținând altor lanțuri concurente. Considerăm această abordare ca fiind neprofesionistă și profund defăimatoare. (...) În ceea ce privește pungile biodegradabile Catena, acestea suportă taxa de mediu conform legislației din România, deoarece nu sunt confecționate din materiale bioregenerabile. Cu alte cuvinte ele trebuie să fie menționate pe bonul fiscal. (...) Precizăm că APC România nu are nici o legătură cu ANPC - Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (http://www.anpc.gov.ro/) iar studiul în cauză nu este realizat conform regulilor statistice”.



12