Farmville, una dintre aplicaţiile pentru care americanii scot bani reali din buzunar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Farmville, una dintre aplicaţiile pentru care americanii scot bani reali din buzunar

Monden 23 Octombrie 2009 / 00:00 442 accesări

Jocul agricol Farmville este una din aplicaţiile din cadrul reţelei de socializare Facebook care îi face pe americani să scoată bani reali din buzunar, la fel ca şi alte programe pentru jocuri video sau cadouri digitale existente doar online. Potrivit studiului, americanii vor cheltui un miliard de dolari pe bunuri virtuale în 2009, pentru achiziţionarea de bunuri virtuale. Potrivit estimărilor aceluiaşi document, suma totală cheltuită pe bunuri sau produse virtuale va fi dublă, anul acesta, comparativ cu 2008 şi va creşte cu 100% pînă la finalul lui 2010. Raportul compilat de analiştii industriei de jocuri video Justin Smith şi Charles Hudson menţionează că bunurile virtuale sînt mai populare ca oricînd în rîndul pasionaţilor de jocuri video şi al utilizatorilor reţelelor de socializare, precum Facebook.

Potrivit studiului, pasionaţii de jocuri virtuale de tipul Farmville, disponibil în cadrul platformei de socializare Facebook, folosesc bani reali pentru a cumpăra moneda jocului şi a-şi îmbunătăţi fermele. Astfel, firme precum Zynga, Playdom sau Playfish se dezvoltă rapid ca urmare a dezvoltării jocurilor sociale. Pe de altă parte, numeroşi pasionaţi de jocuri de tip MMORPG (Massively Multiplayer Online Games) cum ar fi World of Warcraft cheltuie bani reali pentru a achiziţiona moneda virtuală din joc, cu care îşi cumpără cele mai bune echipamente disponibile. Studiul menţionează şi că unele jocuri din Asia folosesc modele de micro-plăţi pentru a-şi finanţa jocurile, în locul taxei lunare. În plus, documentul atrage atenţia şi asupra faptului că achiziţiile de bunuri virtuale pe telefoanele mobile, cum ar fi iPhone, au început şi ele să se dezvolte.

Raportul a compilat date doar pe baza vînzărilor realizate în SUA. În condiţiile în care bunurile virtuale au generat venituri pe pieţele din Asia şi Europa de ani de zile, anul 2009 va fi ţinut minte ca fiind acela în care bunurile virtuale au început să se vîndă pe scară largă în SUA, menţionează autorii studiului. Pe de altă parte, Facebook a anunţat recent că îşi actualizează magazinul de cadouri online pentru a extinde gama de cadouri virtuale pe care membrii săi le pot trimite prietenilor, familiei sau colegilor.

Taguri articol


12