Fondatorul și conducătorul Facebook, Mark Zuckerberg, a fost convocat de Comisia Parlamentului Marii Britanii în urma scandalului Cambridge Analytica.
Facebook se află într-o gravă criză existențială. Scandalul Facebook - Cambridge Analytica a afectat grav imaginea şi marca Facebook, conform unor surse din cadrul companiei care au dorit să-şi păstreze anonimatul, citate de CNN. Acum va fi nevoie de eforturi supraomeneşti pentru a reconstrui încrederea pierdută a publicului în promisiunea şi capacitatea Facebook de a proteja datele personale ale utilizatorilor săi. În tot acest timp, şeful Facebook, Mark Zuckerberg, pare de negăsit.
Acţiunile reţelei de socializare s-au depreciat la bursă după ce, sâmbătă, The London Observer şi The New York Times au dezvăluit că firma britanică de consultanţă Cambridge Analytica a obţinut în 2014 datele a peste 50 milioane dintre utilizatorii săi din SUA şi le-a folosit pentru a realiza un program informatic cu scopul de a previziona deciziile votanţilor şi a încerca să le influenţeze.
Compania, cu sediul în California, a început sesiunea de luni cu o scădere de 5,33 % şi deprecierea s-a acutizat până la mijlocul şedinţei, când acţiunile au coborât cu 7,09 %, până la 172 dolari, cea mai semnificativă scădere procentuală într-o singură zi, începând din septembrie 2012, potrivit experţilor, ceea ce înseamnă o pierdere de peste 40 miliarde dolari. Totuşi, ulterior, şi-a mai revenit, după ce a anunţat că va contracta un auditor pentru a investiga dacă firma Cambridge Analytica mai deţine încă datele utilizatorilor, pe care spune că le-ar fi şters în 2015.
Cazul, care a determinat autorităţile britanice şi americane să ceară explicaţii, ar putea să coste Facebook o amendă de mai multe milioane pentru posibila violare a unei reglementări a Comisiei Federale de Comerţ a SUA (FTC) privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor de reţele sociale. În plus, procurorul general al statului Massachusetts (nord-estul SUA), Maura Healey, a anunţat sâmbătă deschiderea unei investigaţii privind reţeaua de socializare şi Cambridge Analytica, care a fost contractată în 2016 pentru campania electorală a preşedintelui Donald Trump, pentru mai mult de 6 milioane de dolari. Tot acest scandal s-a produs în contextul în care Facebook se confruntă deja cu probleme legate de scăderea numărului de utilizatori, cel puţin în SUA. Facebook a pierdut 2,8 milioane de utilizatori cu vârsta mai mică de 25 de ani anul trecut şi, conform experţilor de la eMarketer, va pierde încă 2 milioane de utilizatori americani în cursul acestui an.