Festivalul Internaţional de la Teatrul „Oleg Danovski” se apropie de final în paşi de dans

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Festivalul Internaţional de la Teatrul „Oleg Danovski” se apropie de final în paşi de dans

Cultură 03 Noiembrie 2009 / 00:00 441 accesări

Festivalul Internaţional al Muzicii şi Dansului, unul dintre cele mai longevive evenimente de acest gen din ţară, aflat, anul acesta, la cea de-a XXXV-a ediţie, a adus pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, începând din data de 15 octombrie, o serie de spectacole de excepţie, spre desfătarea publicului meloman. Seara de duminică - penultima a festivalului - a fost dedicată baletului. Iubitorii dansului în poante au avut privilegiul de a trăi momente de feerie, oferite de artiştii Companiei de Balet, care au evoluat cu profesionalism şi multă dăruire în spectacolul „Cenuşăreasa”.

Povestea clasică, pe muzica lui Serghei Prokofiev, i-a adus, în rolurile principale, pe Aliss Tarcea (Cenuşăreasa) şi Adrian Mihaiu (Prinţul). Cei doi, care dansează în această formulă încă din primăvară, au atras atenţia publicului prin rafinamentul mişcărilor şi prin expresivitate. Cecilia Ursul, în rolul Zânei, s-a bucurat de simpatia publicului, evoluţia sa emanând, ca de fiecare dată, eleganţă şi rafinament. Tatăl Cenuşăresei a fost interpretat, în premieră, cu multă expresivitate, de către Constantin Dragomir, iar în rolul profesorului de dans a fost distribuit, Marius Marin. „Trio-ul malefic” alcătuit din mama (Andrada Dedu - debut) şi cele două surori vitrege (Oana Dincă şi Amalia Mândruţiu) a stîrnit râsete spontane în rândul publicului. Aplauze binemeritate pentru contribuţia la succesul spectacolului au meritat întregul ansamblu de balet (suita de la curte şi anotimpurile), protagonistele dansului spaniol (Lena Cojocaru, Nicoleta Moroeanu, Mihaela Vlase, Ana Maria Badea şi Dorina Drăgoeaş), ale momentului coregrafic de inspiraţie arabă (Liliana Tăbuş, Consuela Ciont, Angelica Ceară, Delia Luca şi Ayla Costea), precum şi cei patru cavaleri (Dan Dumbravă, Alexandru Chiş, Ovidiu Chiţanu - debut şi Marius Pâslaru). Costumele diafane şi pline de culoare au contribuit la redarea atmosferei de basm, la fel ca şi decorurile, realizate de scenograful Cătălin Ionescu Arbore. Coregrafia spectacolului a fost semnată de Călin Hanţiu, asistenţi de coregrafie fiind Tatiana Panaiotidi şi Elisabeth Pîndichi Lux.

Printre spectatori s-a aflat şi fosta balerină Stela Cocârlea, care, la momentul actual, se implică într-o serie de activităţi cultural-artistice şi care şi-a sărbătorit ziua de naştere, în avanpremieră, urmărind un spectacol deosebit, care a trezit plăcute aduceri aminte. Povestea „Cenuşăresei”, narată fără cuvinte, doar prin intermediul expresivităţii limbajului trupului, a fost pe placul publicului, care, şi la această întâlnire cu baletul, a venit în număr foarte mare, energia sălii arhipline fiind benefică pentru artiştii Companiei de Balet a Teatrului, cu excepţia unor aplauze care nu îşi aveau locul în mijlocul celor două acte.

Festivalul Internaţional al Muzicii şi Dansului se încheie joi, de la ora 19.00, cu spectacolul compus din cele două opere clasice „Cavalleria rusticana” de Pietro Mascagni şi „Paiaţe” de Ruggiero Leoncavallo. La pupitrul orchestrei simfonice a Teatrului „Oleg Danovski” se va afla dirijorul Răsvan Cernat. Regia artistică este semnată de Sandra Răsvana Cernat, iar scenografia îi aparţine Nataliei Kornilova din Rusia. Festivalul este organizat de Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, Consiliul Judeţean Constanţa, cu sprijinul Ministerului Culturii şi Cultelor.



12