Cel mai mare grup industrial din Italia şi un simbol al dificultăţilor ţării de a se adapta la globalizare, Fiat a încheiat, vineri, o istorie de 115 ani în calitate de companie italiană, familia Agnelli şi alţi acţionari apobând fuziunea cu compania americană Chrysler. Noua companie Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA), creată de directorul general Sergio Marchionne, va fi înregistrată în Olanda, va avea sediul în Marea Britanie şi va avea listarea principală la bursa din New York.
Structura cosmopolită a noii companii reflectă îndepărtarea industriei auto de la modelul unor campioni naţionali precum Fiat, care pe parcursul deceniilor s-a mândrit cu originea sa italiană şi torineză. Prin unificarea resurselor cu cele ale Chrysler, compania cunoscută în trecut drept Fabbrica Italiana di Automobili Torino poate concura mai eficient cu mari producători precum General Motors, Volkswagen şi Toyota Motor, a explicat Sergio Marchionne, şeful noii companii. Acţiunile Fiat sunt în declin cu 1,9% la bursa din Milano, scăderea, de până la 4,5% pe parcusul şedinţei, fiind atenuată de datele privind creşterea livrărilor Chrysler pe piaţa americană cu 20%, în luna iulie. Fiat intenţionează să investească 55 de miliarde de euro în următorii cinci ani, pentru a creşte livrările cu 61%, la șapte milioane de automobile până în 2018. Sergio Marchionne vrea ca veniturile anuale ale grupului să depăşească 130 de miliarde de euro în cinci ani. Chiar şi aşa, livrările Fiat ar fi mai mici decât cele ale Volkswagen, care are drept obiectiv livrări de zece milioane de vehicule în acelaşi an.