Pe ultima sută de metri, miniştrii fostului Guvern îşi arată care mai de care muşchii şi se laudă cu importantele realizări. Nici ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, nu a făcut excepţie de la regulă după ce, pe 30 aprilie, a făcut o vizită fulger pe Autostrada Soarelui pentru a vedea dacă nu cumva muncitorii s-au culcat pe o ureche după vestea că a căzut Guvernul. Atunci, el a promis, din nou, că, pe 30 iunie, între Cernavodă şi Murfatlar, se va circula pe un singur fir. Cu alte cuvinte, turiştii vor avea... fir întins până la mare, fără să iasă de pe autostradă. Ultimul tronson în lucru de pe A2 este cel de pe porţiunea Cernavodă-Medgidia-Murfatlar (37 de km), iar lucrările au început la finele anului trecut. Termenul fixat de Ministerul Transporturilor pentru finalizarea lucrărilor l-a speriat, atunci, pe constructorul Max Boegl-Astaldi, care a fost sceptic. Nici acum lucrurile nu sunt foarte clare, iar constructorii continuă să spere că porţiunea va fi gata la momentul promis. „Noi aşa sperăm, că vom finaliza proiectul la timp. Gândiţi-vă că noi am început lucrările la 1 decembrie şi am făcut 20 kilometri de autostradă. Unde s-a mai întâmplat asta în România?“, a declarat managerul de proiect, Cristian Becheru. Tot la finele lui iunie, este planificată şi deschiderea, în întregime, pe cele patru benzi de trafic, a segmentului Medgidia-Murfatlar, ce va face legătura cu tronsonul Murfatlar-Valu lui Traian. De aici, drumul spre litoral continuă cu noua Variantă de ocolire a Constanţei (7 kilometri), ce scoate şoferii la nodul rutier de la Agigea, în şoseaua spre Mangalia (DN 39). Vechiul drum spre mare - DN 22c Cernavodă-Constanţa va putea fi ocolit în întregime. Aşadar, de la Cernavodă până la Valu lui Traian, şoferii au promisiuni că nu vor face mai mult de 20 de minute, în condiţiile în care pe vechiul traseu pierdeau în jur de o oră. De fapt, Autostrada Soarelui (A2), de la Bucureşti la Constanţa, a început să se contureze în urmă cu 40 de ani! De atunci şi până acum, se tot conturează...