BRAND PORTOCALIU. Matrapazlâcurile ministresei de la conducerea Turismului în săvârşirea aşa-numitului nou brand de ţară, înfăptuite cu oblăduirea mai marilor din PDL, capătă, aşa cum era de aşteptat, proporţii politice mai mult decât evidente. Scandalul frunzei mioritice din logo-ul propus de Ministerul Turismului, care se aseamănă izbitor de bine cu imaginea de promovarea a companiei britanice Change Transport, ia amploare după ce s-a descoperit că partidul băseudrian şi-a tras partea din elaborarea noului brand naţional după ce a infiltrat în proiect compania „Taylor Nelson Sofres”, acţionară la Centrul pentru Studierea Opiniei şi Pieţii (CSOP) SRL, despre care umblă vorba că este „Institutul de casă al PDL”. Prin bunăvoinţa Elenei Udrea, democrat liberalii au avut grijă ca firma cu pricina să se afle printre cele câştigătoare în elaborarea noului brand turistic, care a beneficiat şi de o bună parte din cele 75 de milioane de euro din fonduri comunitare, risipite pentru elaborarea şi promovarea noului brand de ţară. Şi ne mai întrebăm unde se duc banii europeni?! De la Udrea pentru PDL! Sau invers? În plus, CSOP este firma cu care au lucrat democrat-liberalii, în frunte cu Băsescu, în ultimele campanii electorale. Implicarea indirectă a celor de la PDL în proiectul de elaborare a brandului de ţară, prin apariţia CSOP, afectează încă o dată imaginea şi aşa pătată a Elenei Udrea, cu atât mai mult cu cât ea a susţinut sus şi tare că „brandul turistic românesc a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume”. Care mare companie din lume? Acţionară la „Institutul de casă al PDL”?
ROMânia. Logo-ul noului brand al turismului românesc, însoţit de controversata frunză românească, a fost ţinta multiplelor glume şi parodii pe Internet. Frunza cu pricina a fost subiectul zilei pentru bloggerii preocupaţi să găsească imagini care să reprezinte România. Cele mai reprezentantive au fost frunza de marijuana şi binecunoscuta frunză care acoperă zonele intime ale Evei. O altă interpretare a logo-ului scăpată din vizor de Udrea este că în centrul logo-ului, unde apare numele ţării noastre, primele trei litere sunt scrise cu majuscule, „ROMânia”, o trimitere interpretabilă la ţinutul „brănduit” prin furt de blonda de la Cotroceni.