Terminalul de barje din Portul Constanţa Sud Agigea va fi construit de compania elenă „Mochlos”, firmă desemnată cîştigătoare a licitaţiei organizate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC). Contractul cu „Mochlos” a fost semnat la sfîrşitul săptămînii trecute, iar valoarea proiectului depăşeşte 20 de milioane euro. Finanţarea acestui proiect a fost stabilită în septembrie 2004, prin semnarea unui contract între fosta conducere a Administraţiei Portului cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) care va suporta 67% din valoarea proiectului, iar restul de 33% din costul investiţiei fiind finanţată din surse proprii CN APMC şi bugetul de stat. Potrivit unui comunicat de presă al CN APMC, pentru realizarea acestui proiect din cele opt firme precalificate interesate iniţial, au depus oferte doar cinci: „Mochlos” şi „Athena” (ambele din Grecia) „Penta Ocean Construction” (Japonia), „FCC Construcccion” (Spania) şi consorţiul format din firmele JV Roichman Bros (SHOMRON) Infrastructure 1993 şi Ashtrom International (Israel). Scrisoarea de Acceptare a ofertei a fost transmisă firmei „Mochlos” la începutul lunii mai 2006, iar contractul de execuţie s-a semnat vinerea trecută. Lucrările de construcţie sînt programate să înceapă pe 1 iulie, iar termenul de execuţie este de 18 luni. Fosta conducere a CN AMPC a găsit necesară construcţia acestui terminal de barje în scopul fluidizării traficului fluvio-maritim deoarece creşterea traficului de mărfuri transportate cu barjele în Portul Constanţa a fost preconizată încă de acum cîţiva ani. Toate problemele legate de mişcarea, acostarea şi staţionarea unui număr însemnat de barje în bazinele portului şi perspectiva creşterii traficului fluvial în port puteau fi rezolvate numai prin crearea unui terminal special pentru barje.