Firme internaţionale, interesate de calea ferată din Portul Agigea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Firme internaţionale, interesate de calea ferată din Portul Agigea

Politică 07 Aprilie 2007 / 00:00 1382 accesări

Proiectul „Dezvoltarea capacităţii feroviare în Portul Constanţa-Sud Agigea”, derulat de către Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC), a trezit interesul multor societăţi din afara graniţelor ţării. În ultimii ani, traficul fluvio-maritim a crescut, iar construcţia terminalului de barje din Portul Agigea impune şi o infrastructură feroviară, care să aibă capacitatea de a prelua marfa descărcată din barje. În prezent, sînt operate nouă trenuri pe zi, însă se preconizează că în 2025 numărul lor se va tripla. Acest proiect presupune construcţia a opt linii de cale ferată pe distanţe de 405-480 metri liniari fiecare şi care vor ajunge pînă la capătul digului de larg, în zona Molului VII. Mai mult, pe una dintre liniile care se vor construi, va fi montat un cîntar electronic, cu ajutorul căruia operatorii vor şti exact cîtă marfă s-a încărcat în vagoane şi vor putea verifica dacă acestea au fost sau nu „vizitate” de hoţi. Potrivit directorul general adjunct al APMC, Gheorghe Iorov, proiectul este la faza de achiziţii. „Licitaţia va fi pe 25 mai, iar societăţile interesate pot achiziţiona caietul de sarcini pînă pe 24 mai. În numai cîteva zile, nu mai puţin de 12 agenţi economici au cumpărat deja caietul de sarcini, printre aceştia numărîndu-se şi operatori internaţionali”, a declarat Iorov. El a precizat că printre cumpărătorii caietului de sarcini se află societatea austriacă Swietelsky Baugesellschafp GMBH, societăţile germane H.F. Wiebe GMBH şi Leonhard Weiss Bucureşti, operatorul turc Güris Insaat şi firma italiană Monte Adriano - Engenharia Constucao SA. Valoarea proiectului, stabilită prin studiul de fezabilitate, este de aprox. 14 milioane euro, cu o finanţare pe o perioadă de doi ani, de la Fondul Naţional de Dezvoltare şi Programul Operaţional Sectorial de Transporturi.

Reprezentanţii APMC recunosc că, în prezent, pentru a scoate un container din port, un agent economic are de aşteptat cîteva zile. De asemenea, ei spun că timpul de aşteptare este mult prea lung, iar suplimentarea liniilor de cale ferată prin proiectul „Dezvoltarea capacităţii feroviare în Portul Constanţa-Sud Agigea” va veni în sprijinul operatorilor economici.



12