Firmele româneşti sunt percepute ca mai puţin serioase decât cele străine în privinţa preţurilor (68%) şi calităţii produselor şi serviciilor oferite (73%), potrivit unui sondaj de opinie făcut de CSOP, la cererea Consiliului Concurenţei. „În jur de 20% dintre respondenţi s-au confruntat cu una dintre următoarele situaţii: au cumpărat bunuri/servicii la preţ promoţional, după care au fost obligaţi prin contract să primească un produs de calitate inferioară sau nu au reuşit să-şi schimbe furnizorul de servicii, tot din cauza clauzelor contractuale”, se arată în sondaj. În plus, peste 40% dintre respondenţi susţin că îşi doresc anumite produse, dar nu le găsesc în localitate. Cele mai „rare” produse pentru unii români sunt hainele şi încălţămintea (17%), produsele farmaceutice şi de înfrumuseţare (16%) şi bunurile electronice de folosinţă îndelungată (15%). Nu în ultimul rând, circa 36% dintre respondenţi au declarat că merg să cumpere unele produse din altă localitate, făcând referire la produse alimentare (26%), haine (17%), băuturi nealcoolice (9%) şi bunuri electronice (9%).